Bij het aanschaffen van een traject vrij abbonnement ben ik meerdere keren op de volgende foutmelding gestuit: "Deze OV-chipkaart kan niet meer worden gebruikt voor NS Flex. Kies voor een gratis nieuwe OV-chipkaart.”. Deze foutmelding klopt niet omdat ik telkens kies om een nieuwe kaart aan te schaffen.
Wanneer ik bijv. het traject Almelo - Enschede invul. Ik krijg dan de opties om alleen met NS te rijzen, alleen met Blauwnet te rijzen of de keuze voor beide mogelijkheden. Hierna krijg je de optie om een nieuwe kaart aan te schaffen of je huidige abbonnement te wijzigen. Wanneer ik kies voor beide mogelijkheden (rijzen via NS en Blauwnet) en vervolgens kies om een nieuwe OV kaart aan te schaffen voor dit abbonnement kom ik op de gegevens pagina. Na het invullen van mijn gegevens en de vinkjes heb gegeven om akkoord te gaan met de voorwaarden verschijnt deze foutmelding ("Deze OV-chipkaart kan niet meer worden gebruikt voor NS Flex. Kies voor een gratis nieuwe OV-chipkaart.”).
Deze foutmelding verschijnt niet wanneer ik selecteer om alleen met NS als vervoerder te rijzen.
Hopelijk lukt het jullie om deze fout te verhelpen!