beantwoord

Combinatie NS flex weekend vrij + ex studenten dalvoordeel

  • 20 February 2023
  • 4 reacties
  • 249 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 0 reacties

Goedemiddag,

Ik heb recentelijk een NS flex weekend vrij abonnement aangeschaft. Hiervoor had ik een ex-studenten dalvoordeel abonnement. Ik wil deze graag houden en het weekend vrij abonnement erbij doen, maar met het ingaan van het NS flex abonnement is automatisch het vorige abonnement eraf gehaald. Ik zie geen optie op de website om beide abonnementen op mijn ov kaart te zetten. Hoe kan ik dit doen?

icon

Beste antwoord door Aurora NS 20 February 2023, 17:47

Bekijk origineel

4 reacties

Welkom op de NS Community, Nasc.

Helaas is het niet mogelijk om Weekend Vrij en het Dal Voordeel abonnement op dezelfde kaart te hebben. Natuurlijk passen deze opties wel bij elkaar binnen het Weekend Vrij pakket, maar daarmee vervalt je korting die je kreeg om dat je bent afgestudeert. 
De enige manier om dit op te lossen is door het Dal Voordeel abonnement op je huidige kaart te zetten, waarmee je de korting op je abonnement ontvangt, en NS Flex Weekend Vrij op een nieuwe kaart te bestellen.

Badge +3

Krijg je opnieuw ex-student korting als je Flex Weekend Vrij terug omzet naar Flex Dal Voordeel?

Dat zou je dan een maand na ingang Weekend Vrij kunnen doen (Mijn NS geeft aan wat de eerst mogelijke datum is).

Een week (of twee) voor die datum bestel je Weekend Vrij (zonder doordeweekse dalkorting) op een nieuwe kaart, met ingangsdatum tussen 7 en 14 dagen in de toekomst te kiezen. Die kaart is gratis,.

De korting op Dal Voordeel is een heel jaar lang geldig, dus die loopt gewoon door.
Als je contact opneemt met de Klantenservice kunnen ze zelfs uit coulance het abonnement meteen al terugzetten.

Badge +3

De korting op Dal Voordeel is een heel jaar lang geldig, dus die loopt gewoon door.
Als je contact opneemt met de Klantenservice kunnen ze zelfs uit coulance het abonnement meteen al terugzetten.

Goed om te lezen, maar in dit geval wellicht onverstandig omdat een tweede kaart met Weekend Vrij pas over een week kan ingaan.

Bovendien zul je bij herroepen (binnen 14 dagen, dat is geen coulance maar mag gewoon) alsnog je reiskosten van afgelopen weekend moeten betalen (met 40% korting omdat je al Dal Voordeel had).

Wat je nog wel kunt doen is via OV-chipkaart een blanco persoonlijke kaart bestellen. Dat kost je dan € 7,50 maar die heb je later deze week echt wel binnen, en kan je er meteen Weekend Vrij op zetten.

Reageer