Combineren los kaartje en dalurenkaart | NS Community
beantwoord

Combineren los kaartje en dalurenkaart

  • 9 June 2022
  • 2 reacties
  • 172 Bekeken

Hi allemaal,

 

Wegens een nieuwe baan reis ik elke dinsdag weer met de trein. In mijn geval is dat tussen Haarlem en Den Bosch. Ik pak dan eerst de trein tussen Haarlem en Amsterdam CS. Op Amsterdam CS pak ik dan de intercity naar Den Bosch. 
 

ik heb een vrij reizen kaart voor de daluren gekocht.  Als ik om half negen incheck in Haarlem, dan is de hele reis betaald, ook al stap ik na 9en in de trein naar Den Bosch.

 

Wat ik nu bedacht heb: ik koop een los kaartje in de NS app voor de reis tussen Haarlem en Amsterdam. Vervolgens check ik op Amsterdam in mijn met NS kaart.

 

Zou dat werken? Of heeft iemand andere tips?

icon

Beste antwoord door Thom 9 June 2022, 10:33

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Als u een los kaartje koopt tot de plek waar u in de daluren kunt inchecken met uw Dalvrij dan reist u met Dalvrij verder gratis. Mijn advies is gebruik twee ov-chipkaarten, een kaart waarmee u op vol tarief reist en Dalvrij houdt u gewoon op de kaart waar die nu staat. U kunt voor Haarlem-Amsterdam ook Flex Basis zonder abonnement nemen, dan heeft u ook geen gedoe met saldo opladen. Natuurlijk kan een los kaartje in de app ook maar dat is veel meer gedoe.

Met Dalvrij reist zonder verdere kosten, zolang u maar incheckt in de daluren. U mag na een incheck in de daluren uw reis in de spits afmaken.

 

Wat u bedenkt werkt, kan en mag gewoon. U moet natuurlijk in Amsterdam wel uit- en inchecken maar het levert veel op.

 

ik heb een vrij reizen kaart voor de daluren gekocht.  Als ik om half negen incheck in Haarlem, dan is de hele reis betaald, ook al stap ik na 9en in de trein naar Den Bosch.

 

Dit is dus niet zo als u incheckt om half negen met uw Dalvrijkaart. Dan betaalt u tot Den Bosch vol tarief, want het moment van inchecken bepaalt uw tarief tot u weer uitcheckt. Check nooit met Dalvrij in de spits in als u zonder kosten wilt reizen. Kijk dus goed uit.

Badge +3

Voor 1x per week Haarlem - Amsterdam C in de spits zou een e-ticket of kaartje uit de automaat (1 euro duurder) volstaan.

Alternatieven:

  • Een anonieme ov-chipkaart (€ 7,50) en daar saldo op laden
  • Een persoonlijke ov-chipkaart (zonder abonnement) voor € 7,50 en daar Automatisch Opladen op zetten (opladen met € 10,00 per keer is voldoende voor twee ritten)
  • Een (gratis) tweede ov-chipkaart met Flex Basis (administratiekosten € 10,00)
  • Een (gratis) tweede ov-chipkaart met Flex Dal Voordeel (kosten € 5,10 voor een maand, daarna kan je het op Basis zetten)

Reageer