beantwoord

Comfortabel een abonnement wijzigen: start- stop-data

  • 19 November 2023
  • 5 reacties
  • 94 Bekeken

Sinds een paar jaar heb ik een Flex abonnement. Omdat ik kort na elkaar drie grotere trips moest maken heb ik voor het eerst eens een tijdelijk Abo genomen, namelijk “Altijd Voordeel”. (Leuke najaars-aanbieding van NS, trouwens!)  Mijn gewenste startdatum was 24 oktober. Op 21 oktober (ik had even tijd) ben ik achter de PC gaan zitten. Nu blijkt dat zo'n nieuw abo onmiddellijk ingaat. Je kunt geen ingangsdatum kiezen. Geen ramp, ik had die speling. Op 19 december (een rustige zondag) wilde ik het abo beëindigen en niet het risico lopen voor een 2e maand gefactureerd te worden. Echter:  ik kon het nog niet beëindigen omdat het nog geen maand liep (Tja dat wilde ik ook niet… ik wil het gewoon m.i.v. 22 november beëindigen...). Per telefoon kreeg ik het advies om het dinsdagavond 21 november te proberen… (gelukkig heb ik dan tijd).

Dit moet toch "flexibeler” kunnen? Waarom geen veld met ingangsdatum (waar dan de dagen dat het nog niet kan ingaan grijs zijn i.p.v. volle kleur).

Mijn dank,   Fred Hofman, Den Haag

icon

Beste antwoord door Thom 19 November 2023, 14:56

Bekijk origineel

5 reacties

Sorry, maar NS kan zijn tijd en geld voorlopig beter aan andere zaken uitgeven gezien. Het bedrijf verkeert in desastreuze staat.

​​

Reputatie 7
Badge +3

Hoi Fred Hofman,

Die wens is al vaker voorbij gekomen en is ook doorgezet in de organisatie. Wellicht zal dit in de toekomst inderdaad mogelijk worden. Voor nu is het zoals het is, wijzigingen binnen Flex gaan altijd per direct in.

Reputatie 7
Badge +3

Wijzigingen bij Flex gaan per direct in, zoals je gemerkt hebt.

Reputatie 7
Badge +4

De truc om de betaling voor de tweede termijn te voorkomen is eenvoudig. Check de laatste dag van geldigheid en verander in Flex Basis net na middernacht als de geldigheid is gestopt. Er wordt dan geen nieuwe termijn afgeschreven. Het werkt zelfs als u het binnen 24 uur doet, zoals @Momo heeft uitgedokterd. Neem het zekere voor het onzekere en doe het meteen als het mogelijk is. Overigens: mocht je toch later zijn: na een maand mag je opzeggen, en de termijn wordt dan weliswaar wel afgeschreven maar ook naar rato teruggestort.

Badge +3

Het ligt natuurlijk ook aan je maandelijkse vaste factuurdatum, maar een groot probleem is het meestal niet. Tenzij je 1e klas Altijd Vrij + ICd toeslag hebt, en je zomaar even € 669,30 mag voorschieten voor een paar dagen.

Reageer