compensatie

  • 12 November 2022
  • 8 reacties
  • 114 Bekeken

Energiecrises bij de NS,

Treinen die minder rijden, prijsstijging, systemen die niet werken, treinen die op hol slaan, het zijn een paar voorbeelden als frequent treinreiziger, bij wanprestatie wat de NS nu levert hoeft men ook naar mening minder betaald te worden en moeten reizigers gecompenseerd te worden in 1 x maand gratis met de trein of 50% korting op de abonnementsprijs het is nu 1 voor 12 bij de NS.

Een treinreiziger. 

 


8 reacties

Reputatie 4

Energiecrises bij de NS,

Treinen die minder rijden, prijsstijging, systemen die niet werken, treinen die op hol slaan, het zijn een paar voorbeelden als frequent treinreiziger, bij wanprestatie wat de NS nu levert hoeft men ook naar mening minder betaald te worden en moeten reizigers gecompenseerd te worden in 1 x maand gratis met de trein of 50% korting op de abonnementsprijs het is nu 1 voor 12 bij de NS.

Een treinreiziger. 

 

dat gaat zeker niet gebeuren je gaat akkoord met de voorwaarden als niet wil betalen dan kan je gemakkelijk ns abonnement opzeggen op dit moment is overal bijna een crisis ook bij andere ov als je mensen gratis laat reizen of gecompenseerd worden   komen geen inkomsten binnen dan word nog minder treinen gereden worden wil je dat graag ? 

Maar als een dienst zoals de NS zijn of haar product niet naar behoren levert dan moet er toch iets gebeuren?

 

Reputatie 7
Badge +3

NS moet niets. Als je niet tevreden bent, dan reis je toch niet met NS?

Maar als een dienst zoals de NS zijn of haar product niet naar behoren levert dan moet er toch iets gebeuren?

De overheid heeft in het concessiecontract met NS vrijwel geen eisen gesteld aan omvang en kwaliteit van de dienstverlening. Ook bij wat u wanprestatie noemt voldoet NS daarom nog steeds aan de concessievoorwaarden en valt er dus niets te eisen.

De enige die dus wat te verwijten valt is de politiek die een volstrekt naïef concessiecontract met NS heeft afgesloten onder het motto "we vertrouwen NS blindelings".

NS moet niets. Als je niet tevreden bent, dan reis je toch niet met NS?

Het probleem is wel dat NS een monopoliepositie heeft en er dus voor mensen zonder auto en studenten voor wie verplichte winkelnering geldt vrijwel geen reële alternatieven zijn. 

Reputatie 7
Badge +1

In de supermarkt waar ik geregeld kom zijn sinds een paar weken ook 2 trouwe oude medewerkers opgestapt-gevolg dat vooral in de vroegte, wanneer ik zelf meestal inkopen doe, vaak de scahppen nog half leeg zijn of produkten geheel ontbreken. Die geven ook echter geen extra korting.

Over de slechte toestanden in een aantal horeca maar te zwijgen. Of de vele (in mijn ogen toch nogal overbodige) KIOsk en e.d. die overbeprijsde spijs+drank aan treinreizigers willen afzetten blijken gesloten-geen mens voor te vinden. Kan je heel krejatief ook vast wel een goeje reden voor vinden dat die dan dus de hongerige en dorstige (want kan geen sec. vooruitdenken) reiziger gratis en ook voor niks willen bevoorraden. mensen kunnen heel erg enorm krejatief zijn in het bedenken van allerlei redenen waarom vooral de ander moet dokken. En dan vooral een anoniem groot staatsinstituut.

Reputatie 7
Badge +4

Maar als een dienst zoals de NS zijn of haar product niet naar behoren levert dan moet er toch iets gebeuren?

 

Waarom zou al het ongemak wat mensen overkomt gecompenseerd moeten worden door in dit geval de betalende reizigers van NS? De Groninger droge worst bij de Jumbo smaakt ook nergens naar, maar ik krijg het geld echt niet terug.

Een raar idee dat alles maar gecompenseerd moet worden. Wie betaalt dat? Niet NS, die wordt betaald door de reizigers.

Of de vele (in mijn ogen toch nogal overbodige) KIOsk en e.d. die overbeprijsde spijs+drank aan treinreizigers willen afzetten blijken gesloten-geen mens voor te vinden. 

Ik betwijfel of dat wegens personeelstekort is, ik vermoed eerder wegens omzettekort. Er zijn tal van winkels en horecazaken die momenteel onder het mom van personeelstekort allerlei bezuinigingen doorvoeren omdat dat beter klinkt dan te moeten zeggen dat de zaken niet zo best gaan. Bij veel horeca is aan de vele lege plaatsen duidelijk te zien dat de omzet qua volume door de hoge prijzen onder druk staat.

En met de komende grote stijging van de minimumlonen per 1 januari zullen veel winkels en horecazaken zich op dit moment sowieso wel drie keer bedenken alvorens nieuw personeel aan te nemen.

Reageer