beantwoord

Conflicterende informatie wijziging tarieven

  • 26 November 2023
  • 7 reacties
  • 139 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 0 reacties

Op 15-11-2023 ontvang ik een mail van NS: "De prijs van uw NS-abonnement blijft gelijk in 2024".
Daarin staat o.m. "Goed nieuws: de prijs van NS-abonnementen en treinkaartjes stijgen niet in 2024 en blijven dus gelijk aan de prijzen van dit jaar. Dat betekent dus dat de prijs van uw abonnement op saldo bij verlenging in 2024 hetzelfde blijft."

Op 26-11-2023 ontvang ik weer een mail van NS: "Uw abonnementsprijs verandert binnenkort" en uiteraard gaat die weer omhoog.
Dan kan het niet kloppen dat de prijzen gelijk aan die van dit jaar blijven, immers het is nog 2023!

Hoe zit dat?

 

icon

Beste antwoord door Tochjo 26 November 2023, 15:30

Bekijk origineel

7 reacties

Badge +3

De prijzen worden bij verlenging in 2024 inderdaad niet verhoogd, maar dit gaat over de verlenging in 2023. U gaat dus nu twee jaar de nieuwe abonnementsprijs betalen, omdat de prijs van uw abonnement bij verlenging eind 2024 niet wordt verhoogd.

De verwarring is begrijpelijk; NS had dit in de mails beter kunnen toelichten.

Reputatie 7
Badge +3

U geeft het zelf al aan in uw bericht:

Dat betekent dus dat de prijs van uw abonnement op saldo bij verlenging in 2024 hetzelfde blijft."

Bij verlenging in 2024 blijft de prijs gelijk, maar het is nu nog 2023. Dit jaar gaat de prijs dus nog wel omhoog, maar volgend jaar als het abonnement weer wordt verlengd niet. In november 2024 ontvangt u een zelfde bericht dus niet. 

 

Reputatie 7
Badge +1

De prijzen worden bij verlenging in 2024 inderdaad niet verhoogd, maar dit gaat over de verlenging in 2023. U gaat dus nu twee jaar de nieuwe abonnementsprijs betalen, omdat de prijs van uw abonnement bij verlenging eind 2024 niet wordt verhoogd.

De verwarring is begrijpelijk; NS had dit in de mails beter kunnen toelichten.

 

 

Het trieste vind ik echter dat NS totaal niet leert van haar fouten en gewoon stug doorgaat met crommunicatie. Op dit forum is al maanden geleden aangegeven dat NS in de mail van de prijsverhoging veel duidelijk moet aangeven dat dit de prijsverhoging van het kalenderjaar 2023 betreft. Maar NS blijft stug volhouden met slechte communicatie hierover. 

 

Reputatie 7
Badge +3

De prijzen worden bij verlenging in 2024 inderdaad niet verhoogd, maar dit gaat over de verlenging in 2023. U gaat dus nu twee jaar de nieuwe abonnementsprijs betalen, omdat de prijs van uw abonnement bij verlenging eind 2024 niet wordt verhoogd.

De verwarring is begrijpelijk; NS had dit in de mails beter kunnen toelichten.

 

 

Het trieste vind ik echter dat NS totaal niet leert van haar fouten en gewoon stug doorgaat met crommunicatie. Op dit forum is al maanden geleden aangegeven dat NS in de mail van de prijsverhoging veel duidelijk moet aangeven dat dit de prijsverhoging van het kalenderjaar 2023 betreft. Maar NS blijft stug volhouden met slechte communicatie hierover. 

 

Maanden geleden? Dat de prijzen in 2024 niet verhoogd worden was maanden geleden nog niet bekend.

In de brief/mail over verlenging staat duidelijk dat het om verlenging van 2023 gaat. De verwarring is dat het abonnement een groot deel van 2024 beslaat.

Reputatie 5

Ik heb dezelfde conflicterende berichten van NS ontvangen, maar bij mij gaat het nieuwe abonnement op 2 januari 2024 in. Het gaat dus wel degelijk om een verlenging in 2024. Van 113,10 naar 120,90 voor een jaar dal voordeel + keuzedagen eerste klas.

Wie kan dit uitleggen?

Badge +3

Zie ook

Daar heeft iemand dus ook geluk gehad, en in 2023 (verlenging per 2 januari) nog de prijs van 2022 betaald.

De verlenging per 2 januari 2024 geeft de prijs die eigenlijk al in 2023 betaald zou moeten zijn, en is dus (tegen verwachting in) een stuk hoger.

Je zou het nog hoog kunnen spelen en aangeven dat je per 2024 niet meer wenst te betalen dan wat je (aantoonbaar) in 2023 betaald hebt, maar ik geef je weinig kans.

De prijs per 2023 (en dus ook 2024) is immers € 67,30 + € 53,70 = € 120,90

Reputatie 7
Badge +3

Ik heb dezelfde conflicterende berichten van NS ontvangen, maar bij mij gaat het nieuwe abonnement op 2 januari 2024 in. Het gaat dus wel degelijk om een verlenging in 2024. Van 113,10 naar 120,90 voor een jaar dal voordeel + keuzedagen eerste klas.

Wie kan dit uitleggen?

Die prijs van €120,90 is de prijs per 1 januari 2023 en €113,10 was de prijs per 1 januari 2022. Dat jij blijkbaar bij verlenging 2 januari 2023 nog de prijs van 2022 betaalde, kan ik ook niet uitleggen, dat had volgens de logica al de prijs van 2023 (€120,90) geweest moeten zijn. Je zou dan blij moeten zijn dat je nog een jaar de prijs van het jaar ervoor hebt betaald. 

Reageer