De contracthouder van een abonnement kan niet gewijzigd worden. Om het abonnement op jouw naam te krijgen zal het huidige abonnement opgezegd moeten worden, wat alleen de contracthouder (jouw moeder) kan. Vervolgens kun je zelf een nieuw abonnement afsluiten (dat kan ook hetzelfde abonnement zijn) op jouw naam en ov-chipkaart.
Let er wel op dat je na het afsluiten het abonnement definitief van de OV-chipkaart haalt bij een NS-automaat.
De contracthouder van een abonnement kan niet gewijzigd worden. Om het abonnement op jouw naam te krijgen zal het huidige abonnement opgezegd moeten worden, wat alleen de contracthouder (jouw moeder) kan. Vervolgens kun je zelf een nieuw abonnement afsluiten (dat kan ook hetzelfde abonnement zijn) op jouw naam en ov-chipkaart.
Let er wel op dat je na het beëindigen het abonnement definitief van de OV-chipkaart haalt bij een NS-automaat.
Daarvoor hoef je niet naar een station, kan ook bij supermarkten e.d. Zie https://www.ov-chipkaart.nl/servicepuntenzoeker
Ik heb te maken met hetzelfde probleem.
Voor mijn dochter heb ik een abonnement afgesloten, op een Ov-kaart die op haar naam staat. Ik blijk echter contracthouder ervan.
Haar abonnement heb ik nu beëindigd, maar het lukt haar niet om zelf (ze is inmiddels 19 jaar) een nieuw abonnement op haar OV-kaart te zetten, want dan krijgt ze melding dat zij niet de contracthouder van die kaart is.
Hoe kunnen we dit oplossen?
groet, Marjorie
Ik heb te maken met hetzelfde probleem.
Voor mijn dochter heb ik een abonnement afgesloten, op een Ov-kaart die op haar naam staat. Ik blijk echter contracthouder ervan.
Haar abonnement heb ik nu beëindigd, maar het lukt haar niet om zelf (ze is inmiddels 19 jaar) een nieuw abonnement op haar OV-kaart te zetten, want dan krijgt ze melding dat zij niet de contracthouder van die kaart is.
Welkom bij de NS Community!
Volgens mij heeft een kaart geen ‘contracthouder’ maar alleen een kaarthouder (met naam en foto op de kaart).
Als het abonnement op haar naam (waarvan jij de contracthouder was omdat ze nog geen 18 was) van de kaart verwijderd is bij een automaat (station, supermarkt) zou het je dochter de volgende dag gewoon moeten lukken om (eventueel als nieuwe klant) een abonnement te bestellen.
De kaart is op dat moment ‘ontdaan van welk (NS) abonnement’ dan ook, en kan/mag gebruikt worden voor wat je maar wilt.
Anders via de Klantenservice (telefoon, chat, social media).
Als het lukt om.op de oude kaart te zetten dan zou ze ook een abonnement op een nieuwe kaart kunnen bestellen met een nieuw account.
Als het lukt om.op de oude kaart te zetten dan zou ze ook een abonnement op een nieuwe kaart kunnen bestellen met een nieuw account.
Niet nodig. Zodra er geen (NS) abonnement meer op je kaart staat mag je die kaart overal voor gebruiken!
Bedankt voor de reacties.
Het is gelukt, we waren blijkbaar te ongeduldig; als er een abonnement verwijderd is, kun je dus niet direct iets anders erop zetten. Nu, na 36 uur, lukt dat wel.