beantwoord

correctietarief bij defecte poortjes Amsterdam C spoor 1 op 02-12

  • 2 December 2022
  • 3 reacties
  • 91 Bekeken

De conducteur was op de hoogte van de defecte poortjes - stond er met mij naast. Ik dacht dat hij me zou inchecken in de trein maar blijkt nu een correctietarief van 50 euro te hebben geregistreerd! Ik heb een al jaren abo voor dit traject en normaal wordt een fout automatisch gecorrigeerd. Ik ben perplex!

icon

Beste antwoord door JurgenH 2 December 2022, 18:45

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +1

Hiervoor neem je het beste even rechtstreeks contact op met de klantenservice. Waarschijnlijk kan e.a. wel rechtgezet worden.

De NS Community is een klant-helpt-klant-forum, en wij kunnen dus niet bij klantgegevens.

Reputatie 7
Badge +3

Een conducteur kan je niet inchecken, er wordt dan met NS Flex geregistreerd dat de reiziger geen geldige incheck heeft en dat resulteert in een correctietarief van €50. Dat is het grote voordeel van NS Flex, voordeel voor NS wel te verstaan. 

Reputatie 7
Badge +1

Nogal naief-maar veel voorkomend-om zomaar aan te nemen dat een HC zo maar NS van stiekume maar altijd+eeuwig in voordeel van NS toegerekende inkomsten zou kunnen wegwuiven.

Al is wat je dacht in theorie-en in de praktijk in vele buitenlanden, heel goed mogelijk.

Je moet dus ook echt altijd&eeuwig op dit soort nare verrassingen voorbereid zijn en dan een ander poortje kiezen-in jouw geval zal dat wel flink omlopen betekenen.

Echt ELKE niet precies via het schema gedane acties met die kaart kosten de reiziger geld-en soms behoorlijk veel. ALS je heel venijnig goed logisch kan nadenken-met NS mee-kan je zelf wel scenario bedenken hoe dan sluwe reizigers lekker gratis en toch voor niks zouden kunnen reizen.

Reageer