beantwoord

correctietarief vergeten uitchecken vrij reizen arriva

  • 5 July 2023
  • 30 reacties
  • 789 Bekeken

Reputatie 3

Een tijdje terug ben ik met een overstap van arriva naar NS vergeten om te checken in het weekend mede door een vertraging en rennen voor de overstap dit was tijdens het vrij reizen uiteraard zo snel mogelijk alsnog ingecheckt maar uitchecken ging niet meer bij arriva want was al uit het arriva gebied niet meer bij stilgestaan dacht was toch in het weekend met vrij reizen (flex weekend vrij). Nu stond er een correctie tarief van 20 euro erop door ns werd ik doorverwezen naar uitcheckgemist dat gedaan echter wordt daar nog steeds de ritprijs in rekening gebracht. 6,93 euro . Traject was Doetinchem Arnhem. Arriva gebeld en ze zeggen aangezien je het al is gedaan via uitcheck gemist kunnen wij het niet meer corrigeren. 

Zijn  er hier mensen die dit ook hebben gehad en dit opgelost hebben gekregen?

 

icon

Beste antwoord door Laura NS 5 July 2023, 14:17

Bekijk origineel

30 reacties

Badge +3

Heb het contactformulier van Arriva ingevuld. Dat is helder van opzet. Ze vragen ook meteen je ov chipkaartnummer en bankrekening, dus één contactmoment volstaat.

Helemaal goed! En verder geen vragen over welk NS Flex abonnement je hebt, zonder bewijsmateriaal (screenshots van Mijn NS of zo)?

Nee hoor, geen bewijzen hoeven overleggen. Wel uitgelegd dat ik NS Flex Weekend Vrij heb. En mijn OV-chipkaartnummer overlegd.

 

De trein is toch zo gek nog niet.

ik heb hetzelfde probleem als bovenstaande..

 

NS schuift het op Arriva en andersom.

NS aan telefoon gehad, kostte  me ook nog een 5 euro  1.10 per minuut.

 

Badge +3

ik heb hetzelfde probleem als bovenstaande..

 

NS schuift het op Arriva en andersom.

NS aan telefoon gehad, kostte  me ook nog een 5 euro  1.10 per minuut.

Dan heb je niet gebeld met 030 751 5155 of 088 672 xxxx  maar waarschijnlijk een of ander 0900 nummer van een vage doorschakeldienst.

Reputatie 7
Badge +3

Nooit googelen naar een telefoonnummer. Altijd via de site van het bedrijf zelf zoeken. En dan kom je op https://www.ns.nl/klantenservice/contact

Reageer