beantwoord

Correctietarief verschil terug

  • 17 April 2023
  • 4 reacties
  • 144 Bekeken

Hi,

Drie vragen:

  1. Ik heb een correctietarief gekregen omdat ik verkeerd had ingecheckt van 50 euro. Ik wil graag het verschil in de kosten hiervan terug vragen, maar omdat ik op rekening van trein reis kan ik mijn reishistorie niet in zien. Zou iemand mij kunnen helpen zodat ik dit verschil in kosten toch terug kan vragen? Ik heb nooit eerder een correctietarief gekregen en check altijd keurig in en uit. Er is simpelweg iets mis gegaan toen ik incheckte :(
  2. Hoe zet ik mijn abonnement om naar automatisch afschrijven in plaats van afschrijving eind vd maand?
  3. Wat is het beste zakelijkse reis abonnement als je vooral in het weekend reist in dal en spits uren?

Hoor het graag!

icon

Beste antwoord door Stijn NS 17 April 2023, 19:04

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 6

Hoi! Wat betreft vraag 1: je reis moet verwerkt worden en dat kan een paar dagen duren. Als die verwerkt is dan zie je m staan. Is het langer dan 5 dagen geleden? Neem dan even contact op met onze klantenservice via NS.nl/klantenservice

 

Ik snap je vraag 2 niet helemaal. Zou je die iets uitgebreider kunnen toelichten? 

 

Vraag 3 heb ik geen antwoord op helaas. Ik ben geen expert op zakelijke abonnementen. Het is voor mij als conducteur al heel wat om alle persoonlijke abonnementen te kennen😅

 

Goedenavond joannesmit en welkom bij de NS Community!

Ik zie dat Sander-VH je al enige informatie gekregen heeft.

Vraag 2 snap ik zelf echter ook niet zo goed. Als je een correctietarief hebt gekregen zul je momenteel al gebruik maken van een NS Flex reisproduct. Bij NS Flex krijg je altijd maandelijks een factuur, welke via een automatische incasso wordt afgeschreven. Op die factuur betaal je gemaakte reiskosten achteraf en abonnementskosten vooruit. Het is niet mogelijk om de facturatiedatum aan te passen.

Voor wat betreft vraag 3 zou ik het NS Flex Weekend Vrij abonnement adviseren. Als je vooral in het weekend reist dan is het Weekend Vrij abonnement verreweg het meest voordelig. Echter wordt dit abonnement, voor zover ik kan vinden, niet aangeboden als zakelijke variant. Je zou dan een consumenten NS Flex Weekend Vrij abonnement moeten aanschaffen.

Als je echt een zakelijk abonnement wilt hebben dan zal het afhankelijk zijn van je reisgedrag, vermoed ik, maar in dat geval kun je het beste contact op nemen met onze zakelijke Klantenservice voor een advies. Onderaan deze pagina kun je alle contactinformatie daarvoor vinden.

 

Reputatie 7
Badge +1

Mijn vermoeden is dat TS met vraag 2 bedoeld dat aan het eind van de rit (of dag) de gemaakte kosten automatisch worden afgeschreven? Een beetje zoals OV-Pay ook werkt.

Dat gaat echter niet werken met NS Flex.

Het is echter gissen of dat ook is wat er bedoeld wordt 😅

Reputatie 7
Badge +1

Bij vraag 1: Misschien ingecheckt bij een andere vervoerder. Conducteur van NS herkent dan de incheck niet en dan krijg je dus een correctie tarief.

Reageer