Als u het niet eens bent met de correctietarieven, dan moet u contact opnemen met Klantenservice.
Wij hebben hier geen toegang tot de administratie en kunnen u ook niet helpen. In principe is een in- of uitcheck met uw abonnement leidend voor de beoordeling. Als er storingen zijn of zijn geweest in Den Haag, dan is dat te achterhalen. Een correctietarief kan worden toegepast bij een foute in- of uitcheck maar ook als u bijvoorbeeld eerste klas reist met een tweedeklas kaartje. U bent zelf verantwoordelijk voor juist in- en uitchecken.
Ik heb per abuis een deel,eerste klas gereisd, zodra conductrice me er op wees ben ik naar 2e klas gegaan.ze zei dat t afgeslagen was, maar ik moet toch 20€ correctie betalen. Heb een daluren abonnement, is ook nog eens volledig bedrag voor de reis berekend in de factuur, terwijl ik in en uit gecheckt heb. Onbegrijpelijk. Ben het er ook niet mee eens. Bovendien erg klantonvriendelijk, als ik een vergissing bega, zowel in de 1e als 2e klas was ruimte genoeg, en was het rustig (stilte coupé).
U zat 1e klasse met een 2e klasse plaatsbewijs en dan zit u gewoon fout. Dat het per ongeluk ging of dat het rustig was doet niet terzake. Als u het er niet mee eens bent dan kunt u zich wenden tot de klantenservice.
Ik heb per abuis een deel,eerste klas gereisd, zodra conductrice me er op wees ben ik naar 2e klas gegaan.ze zei dat t afgeslagen was, maar ik moet toch 20€ correctie betalen. Heb een daluren abonnement, is ook nog eens volledig bedrag voor de reis berekend in de factuur, terwijl ik in en uit gecheckt heb. Onbegrijpelijk. Ben het er ook niet mee eens. Bovendien erg klantonvriendelijk, als ik een vergissing bega, zowel in de 1e als 2e klas was ruimte genoeg, en was het rustig (stilte coupé).
U kunt het wel onbegrijpelijk en klantonvriendelijk vinden maar als u met een tweede klas kaartje in de eerste klas gaat zitten is een correctietarief natuurlijk niet meer dan normaal. U beroepen op een vergissing verandert dat niet want dat het per abuis was kan uiteraard iedere grijsrrijder beweren. Dan hoeft NS überhaupt niet meer te gaan controleren.
U kunt de klantenservice nog eens bellen naar ik ben bang dat u gewoon zult moeten betalen.
Ik heb per abuis een deel,eerste klas gereisd, zodra conductrice me er op wees ben ik naar 2e klas gegaan.ze zei dat t afgeslagen was, maar ik moet toch 20€ correctie betalen. Heb een daluren abonnement, is ook nog eens volledig bedrag voor de reis berekend in de factuur, terwijl ik in en uit gecheckt heb. Onbegrijpelijk. Ben het er ook niet mee eens. Bovendien erg klantonvriendelijk, als ik een vergissing bega, zowel in de 1e als 2e klas was ruimte genoeg, en was het rustig (stilte coupé).
Ik begrijp dat je voor het eerst met de trein gereisd hebt en je niet wist dat er een 1e en 2e klasse bestond, terwijl je een 2e klasse abonnement hebt? En dat je ook niet wist dat het verschil in 1e en 2e klasse o.a. te zien is aan de kleur van de stoelen? Dure vergissing. Dat het rustig was in zowel 1e als 2e klas (dus niet abuis, want je weet dus wel het verschil) doet niets af aan het feit dat jij met jouw 2e klas vervoersbewijs 1e klas zat.
Was dit vandaag dan kun je de klantenservice benaderen met de vraag waarom er vol tarief is gerekend. Was het gisteren dan ben ik benieuwd naar jouw inchecktijd.
Als het om 60 euro gaat kan het goed zijn dat het om een achterstand gaat voor automatisch opladen van saldo.
Bij automatisch opladen wordt het bedrag een dag of 5 later geïncasseerd, dus het kan best zijn dat je op die dag helemaal niet gereisd hebt. Zie de omschrijving van de incasso.
Gaat het om een NS factuur met correctietarieven dan moet je inderdaad bij de NS klantenservice zijn, voor automatisch opladen bij TLS/OV-chipkaart (0900 0980 of 03 751 5155 optie 3).
Edit: zie onderstaande reactie van @MoDe
Als het om 60 euro gaat kan het goed zijn dat het om een achterstand gaat voor automatisch opladen van saldo.
Bij automatisch opladen wordt het bedrag een dag of 5 later geïncasseerd, dus het kan best zijn dat je op die dag helemaal niet gereisd hebt. Zie de omschrijving van de incasso.
Gaat het om een NS factuur met correctietarieven dan moet je inderdaad bij de NS klantenservice zijn, voor automatisch opladen bij TLS/OV-chipkaart (0900 0980 of 03 751 5155 optie 3).
Die 60 euro was een bericht van 11 maanden geleden. Het gaat nu over een bericht van vandaag over 20 euro voor 1e klas met 2e klas vervoersbewijs.
Die 60 euro was een bericht van 11 maanden geleden. Het gaat nu over een bericht van vandaag over 20 euro voor 1e klas met 2e klas vervoersbewijs.
Thanks, zie het nu.
Mijn goede voornemen voor 2024: stoppen met {proberen te} multitasken