Skip to main content

Coulante gratis rit onbemenste OV-fiets

  • 26 May 2024
  • 2 reacties
  • 106 Bekeken

Vandaag kreeg ik een vrolijke nota met vriendelijke groet van @Lieneke Bouma.
Het hoofd van NS klantenservice deelde mij zonnig mee dat ik 0,0 euro moest betalen en verwittigde mij dat dit automatisch van mijn rekening gehaald gaat worden. 
Ik kon in de email-nota niet zien waar ik deze nota aan te danken had en waarom dit 0,0 euro is geworden. Voor de betreffende maand kan ik mij nog wel herinneren dat ik met een onbemensde actie een keer een OV fiets heb gebruikt waarvan ik 3x het pasje in alle posities voor het elektronische slot moest heen en weer halen voordat het ding open ging. Ook het terugzetten was een beetje een puzzel alvorens ik ‘m op slot in z’n ondergrondse hol kon achterlaten waarna ik de trein weer pakte. 

Ik vermoed dat Lieneke of haar geautomatiseerde systemen mijn slot-geworstel bemerkt hebben en me uit coulance maar de ritprijs hebben kwijtgescholden. 

Mijn dank is super en ik kom nog graag eens terug om m’n ov-fiets voorziening op mijn NS chipkaart te benutten. 

Mijn tip is wel om het systeem toch iets menselijker te maken. Niet alleen lijkt de techniek nog een beetje stuntelig maar ook de algehele ambiance van stations waar nauwelijks meer menselijke service aanwezig is doet mij een beetje robot-achtig aan. Misschien dat de vele BOA’s van NS ook een handje kunnen helpen als de OV-fiets-slotjes weigeren?

Met zonnige groet, 

Gerard


 

 

2 reacties

Reputatie 7
Badge

Je kan je factuur gewoon downloaden inclusief een betaalspecificatie.

Reputatie 7
Badge +1

Over het nieuwe OV-fiets slot zijn hier al boekwerken volgeschreven. Ik denk dat u daar de zoekfunctie voor moet gebruiken. De rekening van de OV-fiets volgt waarschijnlijk volgende maand.

Reageer