beantwoord

Couponcodes voor tijdelijk reisrecht kloppen niet

  • 30 May 2023
  • 10 reacties
  • 411 Bekeken

We hebben ivm defecte kaart met weekend vrij abonnement een vervangende kaart aangevraagd die pas over een paar dagen opgestuurd gaat worden. Daarom zijn we vandaag naar de NS klantenservice geweest om tijdelijk reisrecht aan te vragen. We hebben drie codes op een papiertje meegekregen, bestaande uit letters en cijfers. Bij alledrie de codes krijgen wij melding op de site https://www.ns.nl/producten/coupon/ dat dit geen couponcodes zijn. Wat nu? 😮‍💨

icon

Beste antwoord door MoDe 31 May 2023, 09:18

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Contact opnemen met NS klantenservice.

Badge +3

Ik denk dat het om kortingscodes voor een Dagretour gaat, die je kunt bestellen via https://www.ns.nl/producten/s/retour

Reputatie 7
Badge +3

Die codes zijn voor tijdelijk reisrecht in de weekenden? Of heb je 40% dalurenkorting er bij? Als het alleen voor de weekenden is, zal het doordeweeks niet werken.

Badge +3

Die codes zijn voor tijdelijk reisrecht in de weekenden? Of heb je 40% dalurenkorting er bij? Als het alleen voor de weekenden is, zal het doordeweeks niet werken.

Als je die code als couponcode invult zou je dan alsnog iets van een bestelpagina moeten krijgen voor een kaartje in het weekend, toch?

Maar goed, als dit echt om reizen in het weekend gaat zou je de code moeten kunnen gebruiken als kortingscode voor een NS Dagkaart https://www.ns.nl/producten/s/dagkaart (alleen voor zaterdag/zondag/feestdagen).

Reputatie 5

Ik heb kortingscodes gekregen omdat mijn ovchipkaart stuk is. Wil vandaag mijn flex dalvoordeel abonnement gebruiken.

  • Een code die ik afgelopen donderdag per email van de klantenservice heb gekregen werkt niet (een andere, die ik donderdag heb gebruikt, werkte wel)
  • Op de pagina tijdelijk reisrecht bestellen staat dat ik een daluren retour voor de volle prijs aanschaf. Deze tekst klopt niet, of de prijs klopt niet. Na de kortingscode gaat daar 40% van af, oke. In de email die daarop volgt staat weer, daluren retour volle prijs… met kortingscode korting. Lekker duidelijk.
  • Nu heb ik een eticket in de app. Zonder vermelding dat het om tijdelijk reisrecht van een abonnement gaat. Nu weet ik dat je met een daluren eticket niet in de trein mag zitten in de spits, terwijl ik dit met mijn abonnement wel mag, indien op tijd ingecheckt. Mag ik straks een discussie met de conducteur gaan voeren en proberen te bewijzen dat dit om een tijdelijk reisrecht gaat? Zou handig zijn als er gewoon op zou staan wat het is, in plaats van een normale eticket waar andere voorwaarden voor gelden.

Goedemorgen basvdbas, 

Je kan het beste contact opnemen met onze klantenservice middels telefoon, chat, X of Facebook. Zij kunnen dan mee kijken met welke soort e-ticket je hebt aangeschaft en naar de couponcodes.

Reputatie 5

welke soort e-ticket je hebt aangeschaft en naar de couponcodes.

Goedemiddag. Het gaat om deze “etickets”:

https://www.ns.nl/klantenservice/verloren-gestolen/tijdelijk-reisrecht.html

Zou je contact op kunnen nemen met de klantenservice? Dan kunnen wij de couponcodes zelf opzoeken en indien nodig een nieuwe couponcode toesturen. 

Reputatie 5

Je kan het beste contact opnemen met onze klantenservice middels telefoon, chat, X of Facebook. Zij kunnen dan mee kijken met welke soort e-ticket je hebt aangeschaft en naar de couponcodes.

De klantenservice kon bevestigen dat mijn kortingscodes voor Tijdelijk Reisrecht zijn. Het is niet mogelijk om daarmee een ander eticket aan te schaffen. De code die niet werkte, bleek overigens voor een enkele reis te zijn. Menselijke vergissing, maar als je er vanuit gaat een dagretour aangevraagd te hebben, krijg je dus enkel een foutmelding bij het verzilveren. Nergens zie je waar het dan voor bedoeld was.

Dit eticket voor Tijdelijk Reisrecht heeft dus in de app geen enkele indicatie om aan te geven dat het om Tijdelijk Reisrecht gaat. Mocht je hem uitprinten, dan staat het er wel op, maar doe je zoals ik “bestel op telefoon → klik laad in app” dan is het achteraf niet te onderscheiden.

De klantenservice verzekerde mij dat de conducteur via de QRcode wel alle details ziet. Dus mijn punten van onduidelijkheid hierboven staan nog steeds, maar het werkt allemaal wel, zolang je zelf notities maakt bij de codes waar ze voor zijn, en je de juiste codes hebt ontvangen..

 

Normaliter vermelden wij waar de codes voor zijn en waar je deze kan verzilveren. Tijdens het verzilveren zie je staan of het om een enkele reis of een retour reis gaat.

Reageer