Ik woon in Engeland en reis regelmatig naar en in Nederland. Omdat ik geen Nederlandse bankrekening heb kan ik geen Dal abonnement aanvragen begrijp ik. Zijn er reizigers met een Dal abonnement die in het buitenland wonen en me kunnen adviseren?
Dal Abonnement voor reizigers zonder Nederlandse bankrekening
Beste antwoord door rvdborgt
Om online een NS-abonnement op een nieuwe chipkaart te bestellen, heb je een bankrekening met iDeal en een Nederlands adres nodig (kan ook een adres van je werk of een kennis zijn, is voor de bezorging van de OV-chipkaart). iDeal krijg je bij de meeste (?) Nederlandse bankrekeningen maar ook bij Revolut.
Als je al een persoonlijke OV-chipkaart hebt, dan hoeft er niks bezorgd te worden maar een online bestelling gaat dan hoogstwaarschijnlijk ook alleen werken met een Nederlands adres omdat de NS-website sinds een paar jaar een probleem heeft met buitenlandse adressen. In dit geval kun je echter een willekeurig adres invoeren.
Als je geen Nederlands adres of een bankrekening met iDeal hebt, heb je eerst een persoonlijke OV-chipkaart nodig. Die moet je eerst bestellen op www.ov-chipkaart.nl. Daar kun je wel alleen adressen in de Benelux en Duitsland invullen. Als je dan een persoonlijke OV-chipkaart hebt, dan kun je telefonisch of bij een NS-loket een abonnement bestellen. Daarvoor heb je dan wel een IBAN nodig om de maandelijkse factuur van af te laten schrijven. Daarna kun je de €7.50 die je hebt betaald voor de OV-chipkaart via de NS klantenservice terugvragen, aangezien NS bij bijna alle abonnementen een gratis OV-chipkaart verstrekt, o.a. Dal Vrij en Dal Voordeel.
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.