Skip to main content

Ik heb daluren kaart. Heb sinds gisteren betaald en ben op dit moment op reis naar Utrecht. Moest toch het volledige bedrag betalen. Kunt U dit corrigeren?

Ga eerst precies na wat er aan de hand is:

1.korting geldt ENKEL als in de DALuren=vanaf 8.55, wordt INgesjekt (nee, de kaart kan niet zelf bedenken dat U te vroeg was en de trein te laat),

2.ALS U een geheel nieuw ABO heeft afgesloten (en U had nog geen FLEX) DAN moet U eerst voor 1e rit dat op de kaart laden-via ophalen bestelling bij elke automaat.

3.Mogelijk is het de overbekende verwarring: ALs U al FLEX had en binnen FLEX bent veranderd: bij elke INsjek toont het screen enkel ´reizen op rekening´, dat verandert nooit, ook niet als soort ABO gewijzigd is. Vrijwel elke 1e x reiziger brengt dit in verwarring en dit is inmiddels al 100en keren hier opnw uitgelegd. Al staat het ook wel ergens verstopt als melding op de NS-site.

U kunt-zoals altijd, altijd controleren wat er precies is geregistreerd en wat de kosten waren via mijnNS-dat moet via site geopend, niet via app.

Pas als U dit allemaal eerst zelf grondig hebt gecontroleerd en er nog steeds vraagjes zijn heeft het zin er werk van te maken.


Nee, wij kunnen dit niet corrigeren op deze reizigers-helpen-reizigerscommunity. Wij hebben geen toegang tot klantgegevens.

Als je het volledige bedrag hebt betaald dan kan het volgende aan de hand zijn:

  • Voor het eerst een abonnement aangevraagd en niet geactiveerd bij een automaat.
  • Ingecheckt in de spits.

Heb je het abonnement wel geactiveerd of ben je binnen flex gewisseld naar Dal voordeel, ben je ingecheckt tijdens daluren neem dan telefonisch via Twitter,  Facebook of chat contact op met NS klantenservice om te kijken wat er fout gegaan is.


Reageer