Dal Voordeel | NS Community
beantwoord

Dal Voordeel

  • 1 February 2017
  • 26 reacties
  • 1058 Bekeken

Reputatie 1
Geachte meneer/mevrouw,

Ex-studenten en langstudeerders kunnen gratis één jaar reizen met Dal Voordeel.
Ik heb een paar vragen hierover.

1) Ik heb mijn studentenreisproduct dus stopgezet, maar mag ik een nieuwe OV-chipkaart aanvragen en daar de Dal Voordeel opzetten? Dus of het niet zo is dat het per se gelinkt moet worden aan de OV-chipkaart waar eerst de Studentenreisproduct op stond, want hoe anders kan NS dan controleren dat ik een ex-student of langstudeerder bent? Ik wil een nieuwe OV-chipkaart aanvragen omdat ik een nieuwe pasfoto erop wilt zetten.

2) Hoe controleert de NS dus of ik een ex-student bent of een langstudeerder bent?
3) Wat valt precies onder "lang studeren"?

Ik ben tijdelijk gestopt met mijn studie, maar ben van plan om aankomende schooljaar weer te beginnen. Wanneer ik weer ga beginnen, dan heb ik weer beschikking over studiefinanciering en studentenreisproduct. Maar mag ik in de tussentijd dan wel van deze aanbod gebruik maken?

Alvast bedankt voor een reactie op mijn vragen.
icon

Beste antwoord door Keuzereiziger 1 February 2017, 09:19

Bekijk origineel

26 reacties

Badge +3

Ik kan dan dus niet gedurende die 6 maanden gratis Dal Voordeel gebruiken en vervolgens na afloop van mijn master de resterende 6 maanden van de aanbieding benutten, als ik het goed begrijp?

Dat klopt, je kunt alleen eenmalig één aaneengesloten jaar krijgen, aan te vragen binnen 6 maanden na beëindiging van je SRP.

In jouw geval zal dat na je master via de klantenservice moeten, want de actiecode werkt niet als het SRP al eerder gepauzeerd is (wegens bijv. een tussenjaar of stage in het buitenland).

Reageer