Saldo overzetten moet U zelf doen-door opnemen-en aangezien vrijwel alle nieuwe ABO als FLEX worden uitgegeven (U meldt niet duidelijk welk type U wil), met FLEX heeft U geen saldo nodig. Eventueel saldo opmaken door bus/tram of op spitstijden/trein als U toch geen korting krijgt. Doe je dat heel handig, dan kan je er zelfs wat dubbeltjes voordeel mee halen.
Meereizen met korting vraagt wel chipkaart, maar mag anon. U lijkt nogal beginnertje, dus lees goed hoe dat moet.
Het ABO bij NS wordt steeds elke maand op een vaste dag gefatcureerd-wijzigen (opzeggen is niet echt handig met FLEX-zet het dan op basis) kan steeds nadat tenminste 1 maand is gebruikt-kan elke dag (mits er weer eens geen systeemstoring is, wat wachten betekent). Dan wordt steeds de bij of terug te betalen saldi per dag berekend tot die vaste dag. ABO moet steeds vooraf worden betaald via incasso, ritgeld gaat achteraf.
Overigens zoals zo vaak-dit hele verhaal staat in iets ambtelijker termen ook allemaal gewoon op de site bij produkt info.
Saldo van anonieme kaart afhalen kan bij www.ovchipkaart.nl Je kunt geen saldo overzetten naar een andere kaart.
Een medereiziger van iemand met een NS abonnement hoeft geen persoonlijke kaart te hebben om gebruik te maken van samenreiskorting.
Voor een NS-abonnement is een persoonlijke OVchipkaart nodig. Deze kun je gelijk bij het abonnement meebestellen. Bij Abonnementen vanaf €5,10 per maand betaal je geen €10 administratiekosten.
Opzeggen van een op saldo abonnement kan alleen op de dag dat die ingegaan is. Opzeggen van Flex kan na een maand op elke willekeurige dag. Een abonnement kan op elke dag ingaan.