beantwoord

dal voordeel

  • 9 June 2023
  • 8 reacties
  • 138 Bekeken

Ik heb in mei op mijn kaart een dal voordeel abonnement gezet. Ik ben woonachtig in Engeland maar ben nu weer terug sinds mei in Engeland na 2 weken Nederland.

Ik heb mijn abonnement opgezegd maar dit wordt pas definitief als ik dit via een NS automaat doe. Maar dat gaat dus niet omdat ik niet in Nederland woon.

 

Ik wil niet iedere maand £5+ betalen voor dit abonnement. Hoe los ik dit op? Ik kom voorlopig niet naar Nederland.

icon

Beste antwoord door Jordy D 9 June 2023, 17:28

Bekijk origineel

8 reacties

Volgens mij is de enige optie om een abonnement vanuit het buitenland stop te zetten, het laten blokkeren van de ov-chipkaart. Een paar dagen na het blokkeren kun je contact opnemen met de telefonische klantenservice van NS om het abonnement ook stop te zetten. Nadeel is dat je ov-kaart dan onbruikbaar wordt, maar er is geen alternatief vanuit het buitenland.
Volg dit stappenplan: 


Tip voor de volgende keer dat je in Nederland bent: Neem NS Flex op een persoonlijke ov-chipkaart. Dat heeft een aantal voordelen. Met NS Flex kun je per maand kiezen welk abonnement je wilt hebben, betaal je per maandfactuur achteraf zodat je geen saldo meer nodig hebt, én hoef je nooit meer langs de kaartautomaat omdat je alles online kunt regelen. Dan kun je in de toekomst gewoon vanuit Engeland je abonnement stopzetten en hoef je ook niet meer moeilijk te doen met saldo.

Reputatie 6

Hey Patrick1968. Welkom bij de NS Community.

Ik was ook een comment aan het typen, maar ik zie dat Jordy D's comment aangepast is met alle informatie die ik ook nog wou toevoegen! Ik raad je ook aan om dat stappenplan te volgen.

Reputatie 7
Badge +3

Je kunt als je Dal voordeel op saldo hebt, deze kaart bij ov-chipkaart.nl blokkeren en daarna het abonnement stopzetten via NS klantenservice.

Wanneer je Flex daal voordeel hebt, dan kun je als je deze minstens een maand hebt omzetten naar Flex basis. Je betaalt dan geen abonnementskosten meer. Je hoeft hiervoor niet langs een automaat.

Je kunt ook de kaart opsturen naar iemand in Nederland die dan het abonnement van de kaart haalt.

Reputatie 7
Badge +1

Huh, Ik dacht dat u juist NS Flex Dal Voordeel had. Ten minste, dat is wat u aangaf bij het vorige topic dat u had aangemaakt.

Bij NS Flex is het niet nodig het gehele product niet op te zeggen. Een wijziging naar NS Flex Basis is voldoende om geen abonnementskosten meer te betalen. Deze wijziging hoeft ook niet opgehaald te worden bij een automaat. 

Reputatie 7
Badge +3

Huh, Ik dacht dat u juist NS Flex Dal Voordeel had. Ten minste, dat is wat u aangaf bij het vorige topic dat u had aangemaakt.

Bij NS Flex is het niet nodig het gehele product niet op te zeggen. Een wijziging naar NS Flex Basis is voldoende om geen abonnementskosten meer te betalen. Deze wijziging hoeft ook niet opgehaald te worden bij een automaat. 

Dat was mij niet duidelijk of het een flex of op saldo abonnement was. Daarom beide opties.

Badge +3

Bij NS Flex is het niet nodig het gehele product niet op te zeggen. Een wijziging naar NS Flex Basis is voldoende om geen abonnementskosten meer te betalen. Deze wijziging hoeft ook niet opgehaald te worden bij een automaat. 

Flex op Basis zetten is inderdaad voldoende en per direct, en dan kan je de kaart later (op elk moment) nog gewoon gebruiken om weer een abonnement te nemen.

Waarschijnlijk was het de bedoeling om NS Flex in zijn geheel op te zeggen, dat moet dan wel bevestigd worden bij een automaat. Zie https://www.ns.nl/abonnementenshop-gesloten.html#/online-beeindigen (per 13 juni weer beschikbaar).

Als je dat niet doet loopt je Flex abonnement door (en dat kan natuurlijk gewoon Flex Basis zijn, zonder kosten). Handig is dat je bij Flex Basis ook geen maandelijkse factuurmeldingen van € 0,00 meer krijgt.

Reputatie 7
Badge +3

Waarschijnlijk was het de bedoeling om NS Flex in zijn geheel op te zeggen, dat moet dan wel bevestigd worden bij een automaat. Zie https://www.ns.nl/abonnementenshop-gesloten.html#/online-beeindigen (per 13 juni weer beschikbaar).

Als je dat niet doet loopt je Flex abonnement door (en dat kan natuurlijk gewoon Flex Basis zijn, zonder kosten). Handig is dat je bij Flex Basis ook geen maandelijkse factuurmeldingen van € 0,00 meer krijgt.

Als je NS Flex in zijn geheel opzegt, wordt het abonnement eerst op Flex Basis gezet (en als je al Flex Basis had blijft dat zo, al geeft de mail wel aan dat je abonnement is “gewijzigd” naar Flex Basis). Je kunt dan daarna bij een automaat Flex helemaal verwijderen, maar je kunt het ook niet verwijderen en dan hou je Flex Basis.

 

Reputatie 7
Badge +3

Dat was mij niet duidelijk of het een flex of op saldo abonnement was. Daarom beide opties.

TS had het over iedere maand £5+ betalen. Dat kan dan niet anders dan Flex Dal Voordeel zijn aangezien Dal Voordeel op saldo altijd per jaar betaald wordt. 

Reageer