dal voordeel abonnement | NS Community
beantwoord

dal voordeel abonnement

  • 16 September 2021
  • 13 reacties
  • 348 Bekeken

Kan ik vanuit Noorderkempen naar Amsterdam een dal voordeel abonnement gebruiken ?

icon

Beste antwoord door Tochjo 16 September 2021, 14:47

Bekijk origineel

13 reacties

Badge +3

Alleen voor het deel binnen Nederland.

U kunt een internationaal ticket kopen op www.nsinternational.nl. Daar kunt u aangeven dat u recht hebt op 40% korting in Nederland. U reist vervolgens met dat ticket en houdt de OV-chipkaart met uw abonnement bij de hand om bij controle te kunnen laten zien. U checkt dus niet in en uit met de OV-chipkaart.

Reputatie 7
Badge +1

In NK kan je natuurlijk niet in (of uit)sjekken.

Dat tiketje kan je zowel via ns-international als b-europe bestellen of ook nog via diverse andere aanbieders zoals happyrail.

Het korte stukje NK-grens kost je maar liefst 5,80.

Reputatie 7
Badge +4

Als aanvulling: Verder hoeft u geen rekening te houden met de middagspits in Nederland, u heeft ook dan korting met een internationaal kaartje. .Op uw internationale kaartje vult u dan in 40 procent korting in Nederland. Ov-chipkaart met het abonnement meenemen.De ochtendspits is wel tegen vol tarief.

Bedankt! Jullie berichtjes hebben mij flink vooruit geholpen! Spijtig dat de grensovergang ( … binnen Europa…. toch !! .. ???? ) zo duur is in vergelijking met de prijs van het traject in Nederland en in België (Oostende - Noorderkempen = maar 7,30 euro)

k zal dus een dal voordeel abonnement en een treinkaartje via de app ns internationaal kopen 

 

 

Ik heb nog een vraag … op de app van ns internationaal kan je ( volgens mij althans) niet kenbaar maken dat je een voordeel abonnement heb …. Je kan nergens een nummer invullen…. Hoe kan je dan je voordeeltarief via de app betalen? 

Badge +3

Als het in de app niet lukt, dan via http://nsinternational.com of https://www.b-europe.com/NL

Bedankt!!! Is nu duidelijk 

@Bernard casier,

Op de app van b-europe kan je wel 40% korting aanvinken. Alleen spijtig dat je bij b-europe nog altijd 1 euro meer betaalt dan bij NS International. De NS International app vind ik momenteel niet terug in de Play Store. Maar daar kan je ook "samenreiskorting" aanvinken als je samenreist met iemand met een NS abonnement. 

Als je je internationale ticket meer dan een week op voorhand koopt, heb je geen abonnement nodig voor 40% korting. De vroegboekkorting is 40% (of meer) voor Nederland. 

Gelet op het de prijs van je Belgische ticket ben je 64+.

Dan kan je in Nederland een Dal Voordeel op saldo kopen voor 60,00 euro met 7 keuzedagen voor 26,00 euro. Met een keuzedag reis je op een weekdag na 09u00 met 100% korting in Nederland (met een internationaal ticket). In het weekend is een keuzedag de hele dag geldig. 

Als je een retour in het weekend maakt, dan kan Weekend Vrij voordeliger zijn. Met Weekend Vrij reis je met 100% korting van vrijdagavond 18u30 tot maandagochtend 04u00. Dit abonnement kost 31,00 euro 2de klas, maar vanaf 65 jaar krijg je een leeftijdskorting van, dacht ik, 6,00 euro/maand. 

Uit je laatste bericht maak ik op dat je nog geen NS-abonnement hebt. Ik wens je veel sterkte bij de aankoop.

Edit:voor de regels rond inchecken met een keuzedag of NS-abonnement komende uit België kan @Thom beter uitleggen. 

Alvast bedankt!!! K zal het nog eens goed bekijken- is alleszins heel interessant 

prettig weekend verder

Reputatie 7
Badge +3

Keuzedagen zijn alleen geldig met incheck in daluren: 9-16 uur en 18.30- 6.30 uur

Spijtig dat de grensovergang ( … binnen Europa…. toch !! .. ???? ) zo duur is in vergelijking met de prijs van het traject in Nederland en in België (Oostende - Noorderkempen = maar 7,30 euro)

De buitensporige hoge prijzen voor grenstrajecten is niets nieuws. Het is vooral de NMBS die traditioneel van mening was dat reizen naar het buitenland alleen iets was voor "rijke mensen" die je best flink extra mocht aanslaan.

Tot in de jaren 90 had de NMBS een vaste grenstoeslag van 140 Bfr, tegenwoordig zit die wat subtieler verstopt in de tarieven.

Als ik aangeef in de NS International app (of website) dat ik recht heb op 40% korting, houdt de app of website er dan ook rekening mee dat dit alleen tijdens daluren is?

Reputatie 6
Badge +2

Hi checkdef en welkom op de NS Community! 

De reisplanner zal daar rekening mee houden. De daluren zijn voor internationale reizen wel iets anders. Dat kun je hier vinden.

Reageer