Dal Voordeel en Dagkaart | NS Community
beantwoord

Dal Voordeel en Dagkaart

  • 14 October 2022
  • 3 reacties
  • 162 Bekeken

Ik heb een Dal Voordeel abonnement (40% korting door de week in daluren en in het hele weekend). Kan ik met dit abonnement ook een Dagkaart met 40% korting op de OV Chipkaart laden, waarmee ik dan een dag onbeperkt kan reizen (door de week binnen de daluren of in het weekend de hele dag)? 


Op de NS site staat: “je kunt een dagkaart ook op je OV Chipkaart met abonnement laden. De eerste keer dat je incheckt reis je dan op je Dagkaart in plaats van op je abonnement". Maar is die dagkaart dan met 40% korting of betaal je gewoon de volle prijs van € 55,80?

icon

Beste antwoord door mrfreeze 14 October 2022, 10:50

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Hoi Avaghon,

Dan betaal je gewoon de volle prijs van € 55,80 en mag je er de hele dag mee reizen, ook tijdens de spitsuren. Er bestaat geen dagkaart met 40% korting.

Reputatie 7
Badge +4

Als u in het Weekend reist, kunt u beter een maand Weekendvrij nemen. Dan heeft u vier of vijf weekenden vrij reizen op zaterdag en zondag, dus acht a tien dagen,  voor 31,60 euro. Soms is de prijsopbouw van NS wel degelijk heel gunstig.

Reputatie 7
Badge +1

Er bestaat WEL een dagkaart buiten de spits die goedkoper is-en ook nog geldig op alle bustrammetro in dit land-en zelfs een enkel pontje;. heet Holland travel Ticket-OFF peak (zelfde regels qua Insjektijden als de Kortingskaarten) en kan iedereen zo uit elke gele automaat halen, na betaling, dus zelfs zonder ABO. Is maar een enkele € duurder als die DK met korting. Kost rond de 43/44€.

Maar zeker voor de weekends geldt wat heer Bommelthom al meedeelt: alle za/zo in de hele maand kost je maar 32, en voor de senior 21.

Verder bestaan er ook nog 1 of 3dagskaarten voor kleine of grote regio rond AMS-allemaal vooral gericht op de toerist en daarom amper bekend bij de NLer. Aangezien deze geen spitsbeperking hebben en de grote zone t/m Lelystad reikt blijkt deze zelfs goedkoper als gewone retours Ams-Lely-ook deze zijn inkl. de bussen/trams in dit gebied. heet Amsterdam (Region) Travel Ticket.

Reageer