Ik zoek voor school een ov. Ik reis van Tiel naar Amersfoort Schothorst. Een retour is €28, en ga 5x p.m. naar school. Dus kom ik uit op €140 euro per maand. Ik reis vanaf 6:00 ‘s ochtends. Kan ik dan gebruik maken van dal voordeel. Of is deze abo alleen bruikbaar in daluren of ook erbuiten. Of welk abo past het best bij mij?
Als je om 06:00 uur je reis begint kan je inderdaad gebruik maken van Dal Voordeel. De spitsuren beginnen pas om 06:30 uur. "s-middags moet je dan voor 16.05 uur inchecken om voor korting in aanmerking te komen.
Oke, dus ik kan gewoon reizen wanneer ik wil en hoelaat ik wil?
En om die 40 procent te gebruiken moet ik in daluren reizen?
Om 40% korting te krijgen moet je in de daluren inchecken. Je mag je reis wel in de spits afmaken.
Met Dal Voordeel ben je dan € 84 per maand kwijt voor het reizen van en naar school.
Mocht je vaker met de trein reizen, en in de daluren inchecken, zou je ook kunnen overwegen Dal Vrij te nemen. Dat kost € 119,95 per maand, maar dan mag je onbeperkt met de trein reizen, zolang je maar in daluren incheckt. Je hoeft dan dus niet meer per reis iets te betalen.
Als je naast deze trips vaker reist (incheckt) tijdens de daluren, zou je ook Dal Vrij kunnen overwegen voor EUR 119,95 per maand: (site ligt eruit…, dus even geen link). Dat kost per maand 30 euro meer dan: 60% van EUR 140 plus EUR 6 voor Dal Voordeel. Maar dit abonnement is volgens mij (helaas) niet beschikbaar op NS Business Card.
Je kunt als particulier (voor de reis naar school) geen businesscard afsluiten, dus dat Dal Vrij daarvoor niet bestaat lijkt me niet zo'n probleem.
Ik neem aan dat de businesscard een foutje is van TS. Ik zou ivm het relatief kleine prijsverschil kiezen voor de optie van mrfreeze. Wel bizar dat Dalvrij al snel voordeliger is. (in dit geval dus bij 7 keer heen en weer in een maand)
Wel bizar dat Dalvrij al snel voordeliger is.
Tja, voor mensen die niet in de spits van/naar hun werk moeten is Dal Vrij een heerlijk abonnement met een geweldige pretprijsverhouding (thanks ). Ik heb het ook jaren gehad en kan het van harte aanbevelen. Voor 65+-ers is het natuurlijk helemaal feest met de leeftijdskorting.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.