Vorig jaar bovengenoemde combinatie aangeschaft helaas niet opgelet dat bij de keuzedagen automatisch 2e klas staat aangevinkt. Het is volgens NS niet mogelijk dit structureel te wijzigen zodat ik nu steeds bij gebruik van de keuzedagen een klassewissel van 2e naar 1e klas moet aanschaffen. Ook als ik mijn abonnement opzeg en opnieuw bestel kan ik niet kiezen voor keuzedagen 1e klas. Iemand een oplossing?
Het is krankzinnig dat het zo is en zo werkt. NS zal moeten stoppen met dit beleid en dat kan echt heel makkelijk.
Nee, ik heb geen oplossing en heb het geluk dat ik altijd eerste klas reis met eerste klas keuzedagen.
Dat moet voor iedereen kunnen. NS heeft een beleid met te weinig zitplaatsen beschikbaar stellen en ouderen hebben nu eenmaal meer comfort nodig dan de modale jonge student. Eerste klas reizen moet een bereikbare optie zijn. Ik kan zelf ook niet meer zo lang staan, Gouda-Utrecht is voor veel ouderen al te veel.
NS, kom terug van deze onzalige weg. Het is met een beetje sociaal meedenken zo op te lossen. Het is niet zo dat het systeem dit onmogelijk maakt.
De enige manier om keuzedagen om te zetten naar 1e klas is het abonnement op te zeggen. Na een jaar wachttijd kan er een nieuw abonnement met keuzedagen aangevraagd worden. Deze wachttijd is er gekomen om te voorkomen dat mensen binnen een jaar meerdere keren opzeggen en de abonnementen opnieuw aanvragen. Hierdoor zijn abonnementhouders die van 2e klas naar 1e klas of 1e klas naar 2e klas willen de dupe. Het zou NS sieren dat ze het mogelijk maken een klassenwissel te doen bij verlenging zonder opzeggen en wachttijd.
Het is niet zo dat het systeem dit onmogelijk maakt.
Volgens de klanteNService in dit topic is dat juist wel het geval:
Maar goed, dan moeten ze ‘het systeem’ maar aanpassen wat mij betreft. Dit zou gewoon mogelijk moeten zijn. En ik denk eerlijk gezegd dat meer mensen van 2e klas naar 1e klas willen dan andersom. Dus het levert NS alleen maar meer geld op.
Dat is me te makkelijk @mrfreeze. De mens staat boven het systeem, hij heeft het ontworpen.
Ja, dat vind ik dus ook
Maar goed, dan moeten ze ‘het systeem’ maar aanpassen wat mij betreft.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.