beantwoord

Dal Voordeel op saldo

  • 20 April 2024
  • 6 reacties
  • 117 Bekeken

Goedemorgen,

Wij hebben al jarenlang een Dal Voordeel abonnement op saldo 2e klas met Keuzedagen. Dit abonnement loopt van 14-11-20…. t/m 13-11-20……  Op de laatste factuur is de looptijd  dan ook van 14-11-2023 t/m 13-11-2024. De kosten waren op de laatste factuur 67,20 (Dal Voordeel) en 27,50 (Keuzedagen), totaal 94,70.

In Mijn NS lees ik nu bij toeval onder de kop Mijn Producten, dat wij een  Dal Voordeel abonnement op saldo tweede klas hebben met als ingangsdatum 5 januari 2024 (en een doorlopende contractduur) met een prijs van 94 euro. Tevens is de ingangsdatum van de Keuzedagen gewijzigd naar 5 januari 2024 met een geldigheid tot 5 januari 2025 met een prijs van 27 euro. Totaal 121 euro.

Met ons is op geen enkele wijze welke verandering dan ook in ons abonnement gecommuniceerd! Komt dit nu zomaar uit de lucht vallen? of is er ergens een fout gemaakt?

Zou het fijn vinden als iemand licht kan laten schijnen over deze merkwaardige wijziging.

Paul Lentjes

 

 

 

 

icon

Beste antwoord door Melissa NS 20 April 2024, 12:19

Bekijk origineel

6 reacties

Goedemiddag Paul Lentjes, Welkom op de NS Community!

Ik wil je vragen om contact op te nemen met onze klantenservice middels telefoon 030 751 51 55, chat, Facebook of X. Mijn collega kan dan met jou meekijken.

Reputatie 7
Badge +3

Die prijs van 94 euro is een cosmetisch foutje op Mijn NS. De decimalen worden niet weergegeven in de Nederlandse versie. Als je 'm op Engels zet, zie je wel de juiste prijs van 94,70. Al meerdere malen doorgegeven, maar nog niet opgelost.

Die ingangsdatum en de dubbele kosten voor de keuzedagen kan ik niet verklaren.

Even in Mijn NS gekeken en ik zie daar hetzelfde als Paul Lentjes. Eerst staat onder mijn producten het abonnement genoemd met als prijs het totaalbedrag van abonnement en keuzedagen, in mijn geval 120 euro (afgerond; ik heb keuzedagen 1e klas, vandaar 120 ipv de 90 van Paul Lentjes). Daaronder staat als product apart keuzedagen genoemd met een prijs van 53 euro. Dit lijkt te suggereren dat de totaalprijs dus 120 + 53 is, terwijl het moet zijn 67 + 53. We willen onze keuzedagen uiteraard niet twee keer betalen.

Reputatie 7
Badge +3

Datum klopt van mijn abonnementen, maar ook bij mij €94 bij dalvoordeel en €27 bij keuzedagen.

Reputatie 7
Badge +3

Zolang niet daadwerkelijk het hogere bedrag op de jaarlijkse factuur wordt berekend zal het een weergavefout zijn in MijnNS. Maar wel weer volkomen onbegrijpelijk dat dit weer kan bij NS. 

Badge +3

Tja, lijkt een beetje op een kassabon met een bedrag incl. btw en dan nog eens apart de btw eronder. 😅

Neem aan dat de factuur wel zal kloppen.

Reageer