Dal voordeel opzeggen | NS Community
beantwoord

Dal voordeel opzeggen

  • 25 March 2020
  • 5 reacties
  • 3827 Bekeken

Goedenavond,

Ik heb een dal voordeel abonnement en deze zou verlengd worden alleen wil ik dat niet. Ik krijg nu echter wel een brief dat ik de abonnementskosten moet betalen, maar nergens staat hoe ik ervoor kan zorgen dat ik er af kom. Ik hoor het graag. 

icon

Beste antwoord door Denice NS 25 March 2020, 20:40

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +4

@Jojanneke : U kunt het beste overgaan naar Flex zonder abonnement. Dan stopt uw huidige abonnement direct en wordt het niet verlengd. Het kan via Mijn NS, dat kan zelfs in een paar minuten. Kies wel voor ‘een ander abonnement.  Lukt dan niet dan kan het via Klantenservice, maar daar is het extreem druk.

 

Het ‘er van af komen’, zoals u dat noemt, gaat dan automatisch, zodra uw Flexabonnement op het NS-automaat is bevestigd.

 

Edit: Lees wel de opmerking van @Denice NS hieronder, ik heb het alleen over het omzetten van uw abonnement, niet over een eventuele betalingsachterstand. Daar komt u alleen van af door eerst te betalen.

Hoi Jojanneke, welkom bij de Community.

Zoals Thom al aangeeft zou je kunnen overstappen op NS Flex. Die overstap is dan per direct. Ik moet er wel bij zeggen dat je betalingsplicht daarmee niet vervalt. Je hebt al bericht gekregen dat je moet betalen. Daarmee veronderstel ik dat de verlengdatum van jouw contract al is geweest. De betaling van je Dal Voordeel dien je alsnog te voldoen. Indien je overstapt naar NS Flex zonder abonnement dan krijg je naar rato het abonnementsgeld van je Dal Voordeel terug. Je Dal Voordeel volledig opzeggen is ook een mogelijkheid maar ook dán vervalt je betalingsplicht niet. Om op te zeggen dien je even contact op te nemen met onze Klantenservice. In de avonduren (na 20.00 uur) en in de ochtend voor 8.00 uur is het telefonisch het beste moment op contact op te nemen. Wat je betaling betreft kan ik alleen adviseren om de betaling te voldoen om € 40 incassokosten te voorkomen. Dat zou immers zonde zijn. Na je opzegging of overstap dien je je Dal Voordeel van je kaart te verwijderen en krijg je naar rato restitutie.

Badge +3

Als de brief een betalingsherinnering is dan zal je die inderdaad even moeten voorschieten. Na een overstap naar Flex Basis krijg je het binnen een week terug.

Als de verlengingsdatum nog niet voorbij is, neem contact op met de klantenservice om het alsnog niet te laten verlengen.

Bij voorkeur laat op de avond via telefoon, of anders via de chat maar daar is de wacht/reactietijd inmiddels 4 uur.

Heb het zelfde probleem. Wil eventueel de kaart wel houden maar opschorten.

Hoi Roma1957. Welkom bij de Community.

Voor jou is eigenlijk hetzelfde advies van toepassing als dat ik vorig jaar aan Jojanneke heb gegeven. Je kan het beste even contact opnemen met onze Klantenservice om de opties te bespreken.

Reageer