beantwoord

Dal voordeel overzetten op een nieuwe persoonlijke ov-chipkaart

  • 18 July 2017
  • 3 reacties
  • 4424 Bekeken

Goedendag, mijn zoon heeft zijn ov chipkaart verloren een maand geleden. Op zijn account heb ik vandaag een nieuwe persoonlijke ov chipkaart ipv een vervanging besteld. Ik dacht op deze manier het ns abonnement later te kunnen overzetten naar de nieuwe kaart die ik binnen drie dagen nog moet ontvangen. Maar als ik verder informeer blijkt dat het niet mogelijk is om het abonnement achteraf overgezet te worden, of toch wel? Wat moet ik doen om mijn abonnement op mijn nieuwe ov chip kaart te krijgen? Of moet ik toch een vervangingskaart aanvragen? Of kan ik de nieuwe aangevraagde ov chipkaart annuleren? Met vriendelijke groet, Emil
icon

Beste antwoord door Sander NS 18 July 2017, 19:03

Bekijk origineel

3 reacties

Badge +3
Zodra je de nieuwe kaart hebt, even contact opnemen met de klantenservice. Via 030 751 5155 is het makkelijkst maar via Twitter vaak sneller, als je dat hebt.

Maar als je de nieuwe kaart nog kunt annuleren en een duplicaat bestellen ben je in één keer klaar. Dan staat het abonnement automatisch op de nieuwe kaart.
Hallo neoblime,

Welkom op het NS Serviceforum!

Zoals Robert B aangeeft kan je contact opnemen met de klantenservice om het abonnement over te laten zetten naar een nieuwe ov-chipkaart als je geen duplicaat maar een ("lege") nieuwe ov-kaart hebt besteld. Het is echter wel zo dat het abonnement pas definitief overgezet kan worden als de oude kaart ook daadwerkelijk is geblokkeerd.

Als dit nog niet is gedaan kan je dit doen via de website van ov-chipkaart: Klik.
Hier kan je een account aanmaken als je deze nog niet hebt en de kaart laten blokkeren. De blokkade van de kaart heeft even nodig om verwerkt te worden in ons systeem. Je kunt dan na 5 dagen contact met de klantenservice opnemen om het abonnement permanent over te laten zetten.

Je kunt ook inderdaad nog kijken of de bestelling van de nieuwe kaart nog geannuleerd kan worden. Hiervoor kan je contact opnemen met de klantenservice van ov-chipkaart.
Bedankt voor de adviezen! Ik neem contact op met de klantenservice via Twitter. Ik wacht met blokkeren van de oude kaart en kijk of de bestelling van de nieuwe kaart geannuleerd kan worden.

Reageer