beantwoord

Dal voordeel staat niet tussen mijn abonnementen

  • 26 July 2022
  • 7 reacties
  • 305 Bekeken

Hoi hoi, ik heb net mijn studenten reisproduct stil gezet omdat ik afgestudeerd ben. Nu is er een aanbieding voor ex-studenten om NS Flex dal voordeel voor een jaar gratis te krijgen. Ik heb dit besteld, ik heb er ook een factuur voor gekregen, maar er staat nergens op Mijn NS dat ik dit abonnement op mij OV kaart heb staan, en ik kan ook mij OV niet opladen bij zo’n machine op het station.

Weet iemand waardoor dit komt?

icon

Beste antwoord door Thom 26 July 2022, 10:22

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Heeft u Flex al geactiveerd op een automaat? Dat moet één keer als u dezelfde kaart gebruikt als waarmee u op saldo reisde met uw SRP. Opladen van saldo is niet meer nodig met Flex. U krijgt achteraf een rekening, die automatisch wordt afgeschreven.

Het duurt vaak tot 48 uur voor het stopzetten van een SRP is verwerkt.

Heeft u Flex al geactiveerd op een automaat? Dat moet één keer als u dezelfde kaart gebruikt als waarmee u op saldo reisde met uw SRP. Opladen van saldo is niet meer nodig met Flex. U krijgt achteraf een rekening, die automatisch wordt afgeschreven.

Ik heb een nieuwe OV ontvangen, ik kon hier bij een automaat niks mee doen, geen producten ophalen, niks.

Reputatie 7
Badge +4

Met een nieuwe OV-chipkaart hoeft u ook niet te activeren, dat gebeurt automatisch. Met een bestaande moet dat wel. Als u incheckt, ziet u ‘Reizen op rekening’ staan en dan is het in orde. U kunt er niks mee op een automaat en dat hoeft ook niet.

Reputatie 7
Badge +3

Wat is de ingangsdatum van het Flex Dal Voordeel abonnement? Wanneer je het op een nieuwe kaart besteld kun je als vroegste datum 7 dagen vanaf de besteldatum kiezen, maar de kaart kun je al eerder dan die 7 dagen binnen hebben dan de ingangsdatum van het abonnement, het abonnement wordt dan pas zichtbaar in MijnNS op de ingangsdatum, niet eerder.

Wat is de ingangsdatum van het Flex Dal Voordeel abonnement? Wanneer je het op een nieuwe kaart besteld kun je als vroegste datum 7 dagen vanaf de besteldatum kiezen, maar de kaart kun je al eerder dan die 7 dagen binnen hebben dan de ingangsdatum van het abonnement, het abonnement wordt dan pas zichtbaar in MijnNS op de ingangsdatum, niet eerder.

Ingangsdatum was 18 juli!

Met een nieuwe OV-chipkaart hoeft u ook niet te activeren, dat gebeurt automatisch. Met een bestaande moet dat wel. Als u incheckt, ziet u ‘Reizen op rekening’ staan en dan is het in orde. U kunt er niks mee op een automaat en dat hoeft ook niet.

Maar ik zie alsnog niet de NS Flex Dal Voordeel in mij abonnementen staan..

Reputatie 7
Badge +4

Ga naar Mijn NS

Onder uw andere kaart of kaarten staat bij Mijn producten:

Nog een kaart toevoegen?

U kunt meerdere OV-chipkaarten toevoegen aan Mijn NS.

OV-chipkaart toevoegen

 

Als u dit met het nummer dat op uw kaart staat doet, komt hij er in te staan. Het is op 18 juli ingegaan, dus dan moet hij verschijnen.

Reageer