Ik heb een beetje een probleem met hoe de korting berekend wordt voor een reis.
Ik heb een dal voordeel abonnement waar ik niet heel veel gebruik van maak maar bij situaties zoals de volgende vraag ik me nog af waarom
Ik heb een concert over twee weken waar ik uiteraard de trein voor pak. Deze reis duurt anderhalf uur. Echter om het te halen moet ik om 18:24 instappen. (en misschien 1 minuut daarvoor kan inchecken)
Zelfs met de marge van 5 minuten in mijn voordeel betaal ik nog wel het volle bedrag terwijl 6% van mijn tijd voor 18:30 is.
Ik kan ook niet de reis opsplitsen door in en uitchecken op een willekeurig perron. En als dat wel kon is het probleem dat op die stations alleen NS rijdt en er alleen poortjes zijn in plaats van losse palen.
Waarom wordt in deze hele berekening niet ook de uitchecktijd meegenomen en een tijdsafweging tussen beide gemaakt?
Er zijn wat ogen dicht bij haken, weet ik zoals: mensen die expres te laat of te vroeg inchecken. Je kan dit natuurlijk beperken tot stations met poortjes. En waarschijnlijk is er meer te verdienen aan mensen die vlak voor spits met een dal inchecken maar nog wel de volle spits die ruimte in beslag nemen.
Is er wellicht een andere manier om hier omheen te kunnen? Want met de verdeling van tijd die ik reis en wat het mij kost terwijl ik abonnement afneem voelt een beetje zuur.