beantwoord

Dal voordeel zichtbaar welke keuzedagen zijn gebruikt?

  • 1 April 2023
  • 4 reacties
  • 125 Bekeken

Ik heb dalvoordeel met keuze dagen die ik om de 2 maanden krijg. Ik zet ze er altijd bijna gelijk op m'n OVpas. Binnenkort ga ik een korte treinreis maken. Daar wil ik m'n keuzedag niet voor gebruiken. Hoe regel ik dat? 

Op de site staat dat je gebruikte dagen kunt zien. Maar wat je ziet is alleen dat je geen kosten maakt voor de reis. Niet welke keuzedag is gebruikt.

icon

Beste antwoord door MoDe 1 April 2023, 17:47

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Als je de keuzedag al op je OV-chipkaart geladen hebt, is het volgens mij niet mogelijk die niet bij de eerstvolgende reis te gebruiken, tenzij je in de spits incheckt.

Reputatie 7
Badge +3

Niet slim om keuzedagen gelijk op te halen. Eenmaal op de kaart gezette keuzedagen zijn er niet meer af te halen en zullen zodra er in de daluren ingecheckt wordt, worden gebruikt.

Er valt niets te regelen om die keuzedag niet voor die korte reis te gebruiken. Je zou een e-ticket kunnen kopen of met een bankpas in checken ipv met OVchipkaart. In beide gevallen betaal je vol tarief.

In MijnNS of op de automaat kun je zien welke keuzedagen klaar staan. Je kunt niet zien welke verbruikt zijn anders dan dat er een keuzedag voor een bepaalde reis gebruikt is.

NS laat weten hoe je onder “Mijn NS” je keuzedagen kunt inzien. De methode werkt niet. Je moet bellen naar de klantenservice. Niet erg efficiënt!

Reputatie 7
Badge +3

NS laat weten hoe je onder “Mijn NS” je keuzedagen kunt inzien. De methode werkt niet. Je moet bellen naar de klantenservice. Niet erg efficiënt!

Noraal gesproken moet je ze via MijnNS als je ingelogd bent via de website kunnen inzien. Maar de laatste tijd zijn daar bij meerdere mensen problemen mee geweest.

Reageer