beantwoord

Dalkorting buiten weekend met weekend vrij (NS Flex)

  • 25 May 2021
  • 5 reacties
  • 1657 Bekeken

Ik overweeg een weekend vrij abonnement te nemen in NS Flex. Ik vind de extra optie korting daluren nogal verwarrend. Voorheen was dit standaard onderdeel van het abonnement. 

Ik vind het onlogisch dat mijn medereiziger standaard 40% korting krijgt op doordeweekse dagen in de daluren, maar als ik zelf op een doordeweekse dag buiten de spits reis, ik de volle prijs betaal.

Klopt dit?

icon

Beste antwoord door Denice NS 25 May 2021, 12:15

Bekijk origineel

5 reacties

Hoi Mariekevb. Welkom bij de Community.

Voorheen was het Weekend Vrij abonnement inderdaad inclusief de 40% korting doordeweeks voor totaal € 34 per maand. Bij NS Flex is dit een extra optie. Dat komt omdat er veel reizigers zijn die Weekend Vrij echt puur en alleen afsluiten om vrij te kunnen reizen in het weekend en niet onnodig extra willen betalen voor een dienst die niet gebruikt wordt. Daarom kan men nu met NS Flex zelf de keuze maken om de korting in de Daluren toe te voegen of niet. Als je iemand met je mee laat reizen kan de medereiziger gebruikmaken van Samenreiskorting. Dat kan ook doordeweeks, ook als jij zelf geen 40% korting toegevoegd hebt aan jouw abonnement.

ok, dan snap ik het,bedankt voor je duidelijke antwoord!

Gisteren Weekend Vrij afgesloten.

Blijkt dat er 40% meereiskorting is, maar niet voor mijzelf.

Is het mogelijk om dit voor de komende maand nog toe te voegen?

Hulkenstein

Goedemiddag Hulkenstein. Bij NS Flex Weekend Vrij zit de 40% dalkorting inderdaad niet standaard inbegrepen. Dit is een optie die je kunt toevoegen. Als je dat graag wilt en niet door hebt gehad, dan kun je het beste contact op nemen met onze Klantenservice. Mijn collega’s kunnen dan even mee kijken of dit alsnog kan worden toegevoegd.

Deze zijn telefonisch bereikbaar (030-7515155), via Twitter en Facebook, of je kunt een chatgesprek starten (optie 'Chat met NS').

Bedankt voor je snelle reactie, Stijn.

Reageer