beantwoord

daluren

  • 16 April 2023
  • 4 reacties
  • 105 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 0 reacties

Daluren abonnement, betreft dat instaptijd of uitstap tijd? Als ik om 15.45 instap en 16.15 uitstap, valt dat onder daluren?

icon

Beste antwoord door Tochjo 16 April 2023, 11:34

Bekijk origineel

4 reacties

Badge +3

Het tijdstip van inchecken bepaalt het tarief dat geldt. Inchecken in de daluren en uitchecken in de spitsuren betekent dus dat het dalurentarief geldt.

ik betaalde via de betaalautomaat 23,50 op 2 april in Alkmaar en wilde naar Den Bosch,Toen moest ik nog door het poortje en heb toen opnieuw betaald (anders kon ik er niet door. Mijn vergissing was dat ik gelezen had in de media dat je ook heel kort via de betaalkaart kon betalen.

Reputatie 7
Badge +3

ik betaalde via de betaalautomaat 23,50 op 2 april in Alkmaar en wilde naar Den Bosch,Toen moest ik nog door het poortje en heb toen opnieuw betaald (anders kon ik er niet door. Mijn vergissing was dat ik gelezen had in de media dat je ook heel kort via de betaalkaart kon betalen.

Volgende keren gewoon op NS website info zoeken als je met de trein wilt. 

Voor een dubbele betaling voor dezelfde reis kun je telefonisch, via Twitter, Facebook of chat contact opnemen met NS klantenservice. Misschien kunnen ze wat voor je doen.

Reputatie 7
Badge +3

ik betaalde via de betaalautomaat 23,50 op 2 april in Alkmaar en wilde naar Den Bosch,Toen moest ik nog door het poortje en heb toen opnieuw betaald (anders kon ik er niet door. Mijn vergissing was dat ik gelezen had in de media dat je ook heel kort via de betaalkaart kon betalen.

Je kunt tegenwoordig inderdaad in- en uitchecken met je pinpas. Maar daarvoor moet je dus geen kaartje uit de automaat halen, maar gewoon je pinpas bij het paaltje of poortje houden.

Met het kaartje uit de automaat had je overigens ook gewoon kunnen inchecken bij het poortje.

Voor restitutie inderdaad zoals MoDe al aangeeft contact opnemen met de klanteNService.

Reageer