beantwoord

daluren

  • 7 March 2024
  • 4 reacties
  • 108 Bekeken

Ik wil zaterdag met de trein maar mijn kaart is verlopen. Kan op basis van mijn relatienummer een e-kaartje kopen?

icon

Beste antwoord door mrfreeze 7 March 2024, 20:50

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Hoi IngmarAafjes,

Had je een NS-abonnement op je kaart staan? Dan had NS voor een vervangende kaart moeten zorgen. Soms gebeurt dat niet. Je kunt dan zelf een nieuwe OV-chipkaart bestellen. Neem contact op met de klanteNService voor tijdelijk reisrecht en voor vergoeding van de kosten van de nieuwe OV-chipkaart.

Als je geen abonnement had, kun je natuurlijk gewoon een e-ticket kopen tegen vol tarief. Daar heb je geen relatienummer voor nodig. Je kunt overigens ook met je bankpas in- en uitchecken.

Badge +3

Welkom bij de NS Community!

Vernieuw je kaart via OV-chipkaart (account nodig). Met een beetje geluk heb je die volgende week dinsdag binnen en anders later volgende week.

Voor tussentijdse reizen zoals zaterdag kan je op een andere manier reizen (bijv. op je bankpas) en vergoeding claimen via https://www.ns.nl/klantenservice/geld-terug/geld-terug-bij-vergeten-abonnement.html

Reputatie 3

Neem contact op met NS klantenservice, dit kan telefonisch of chat.

Reputatie 7
Badge +1

Hoi IngmarAafjes,

Had je een NS-abonnement op je kaart staan? Dan had NS voor een vervangende kaart moeten zorgen. Soms gebeurt dat niet. Je kunt dan zelf een nieuwe OV-chipkaart bestellen. Neem contact op met de klanteNService voor tijdelijk reisrecht en voor vergoeding van de kosten van de nieuwe OV-chipkaart.

Als je geen abonnement had, kun je natuurlijk gewoon een e-ticket kopen tegen vol tarief. Daar heb je geen relatienummer voor nodig. Je kunt overigens ook met je bankpas in- en uitchecken.

Gezien de titel van het topic (daluren) denk ik dat de klant inderdaad iets van een daluren abonnement heeft en nu dus kaartjes tegen 100% zou moeten betalen. Indien TS vaker op zaterdag met de trein gaat zou ik zeker ook een weekend vrij abonnement in overweging willen geven. Zoals hierboven aangeven neem contact op met de klantenservice.

Reageer