Daluren vrij | NS Community
beantwoord

Daluren vrij

  • 31 May 2022
  • 9 reacties
  • 247 Bekeken

We komen vanuit Aruba, naar Nederland met vakantie. Als we het abonnement van daluren vrij kopen, moeten we alsnog reiskosten betalen? Of kunnen we door Nederland reizen tijdens de daluren? Zonder te hoeven te betalen?

 

Het is een beetje verwarrend. Ik kan me niet voorstellen dat we 107 euro moeten betalen plus reiskosten. 

 

Dank :)

icon

Beste antwoord door JurgenH 31 May 2022, 19:11

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +1

Met een Dalvrij abonnement hoef je inderdaad niet extra te betalen voor de treinreizen die je maakt in de daluren.

Dat betekent dat je onbeperkt reist op:

  • Maandag t/m vrijdag, vanaf 9.00 tot 16.00 uur en vanaf 18.30 uur;
  • Zaterdag & zondag, gehele dag;
  • Feestdagen: Gehele dag.

Alle overige reizen (buiten deze vrije uren) moet je wel gewoon betalen.

En natuurlijk een fijne vakantie gewenst! 😇

Reputatie 7
Badge +4

U kunt wel gratis de hele week door Nederland reizen, maar u moet wel op één ding letten en dat is dat u incheckt tijdens de daluren en niet tijdens de spits. Het moment van inchecken telt, niet het moment van reizen. De spitstijden waarin u niet in mag checken, zijn van half zeven tot negen ‘s ochtends en van vier tot half zeven ‘s avonds.  Checkt u buiten deze tijden in, dan heeft u vrij reizen zonder verdere kosten. Op zaterdag en zondag zijn er alleen maar daluren en hoeft u nergens op te letten.

Als u voor vier uur ‘s middags incheckt, mag u de reis in de spits wel afmaken. U mag ook overstappen op een andere vervoerder, maar dat moet dan binnen 35 minuten na de uitcheck in de spits.

Bedenk dat u altijd in- en uitcheckt bij dezelfde vervoerder, dus inchecken bij NS betekent ook altijd aan het einde van de reis met NS bij NS uitchecken.

Strikt genomen heeft u met het inchecken vijf minuten in uw voordeel. Checkt u in voor 06.35, na 08.55, voor 16.05 en na 18.25 dan heeft u vrij reizen. Het werkt op de seconde, dus let goed op. Hou wat marge aan.

Zeer bedankt voor de informatie :) 

Dankii :)

Reputatie 7
Badge +3

Vraagje, heeft u al een persoonlijke OV-chipkaart? En heeft u een Nederlandse bankrekening? 

Nee, we hebben geen OV. Ik heb een Nederlandse rekening en mijn dochter en zoon ook.

Reputatie 7
Badge +1

Om gebruik te kunnen maken van een abonnement, heb je een persoonlijke ov-chipkaart nodig.

Je kunt deze direct meebestellen bij het afsluiten van een abonnement, maar hou er rekening mee dat hier enige levertijd op zit (normaliter ongeveer een week).

Reputatie 7
Badge +3

Maar dan loop je er wel tegenaan dat die persoonlijke ov-chipkaart niet naar Aruba kan worden verstuurd. Bestel je het abonnement direct op een nieuwe kaart dan stuurt NS die alleen naar een adres binnen Nederland. Je kunt wel de de kaart naar familie of vrienden in Nederland laten sturen. 

We zullen de OV kaart naar mijn dochter toesturen. Geweldige reacties. Bedankt

Reageer