dalurenkorting in juli en augustus niet meer de hele dag!

  • 16 July 2022
  • 6 reacties
  • 7735 Bekeken

Reputatie 3
  • Intercity
  • 27 reacties

Het was goed gebruik van de NS om houders van een dalurenkaart in juli en augustus de hele dag korting te geven, maar dat is niet meer… de NS heeft dalurenkaart stap-voor-stap uitgekleed: nog niet zo lang geleden viel alleen de ochtendspits buiten het kortingstarief, maar toen verviel de (erg lange) avondspits en dus ook de zomermaanden! Klantvriendelijk vind ik t niet… 


6 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Een vervelend besluit waardoor de houders van het inmiddels al heel oude Voordeelurenabonnement werden getroffen. Dit abonnement is afgeschaft, dus de voordelen ook. Jammer, ik had de vrije avondspits graag gehouden met de keuzedag, maar es war einmahl.

Het VDU is nog jarenlang beschikbaar gebleven voor de mensen die het elk jaar verlengden. De middagspits werd te druk. Het was ook wel een beetje scheef, al was het in ons voordeel. Echt onredelijk is er niet gehandeld. Het voordeel bleef nog een jaar of tien na de afschaffing van het VDU. Dat is redelijk klantvriendelijk voor deze groep geweest, al was ik er persoonlijk ook bepaald nog steeds niet blij mee. 

Check voor de spits in, dan mag u uw reis in de spits afmaken, een workaround.

Reputatie 7

Avondspitsen zijn er niet meer. In de daluren is het vaak wat drukker.... en op zaterdagochtend. De abonnementsvoorwaarden zijn nog hetzelfde als voor de coronatijd.

Het was goed gebruik van de NS om houders van een dalurenkaart in juli en augustus de hele dag korting te geven, maar dat is niet meer… de NS heeft dalurenkaart stap-voor-stap uitgekleed: nog niet zo lang geleden viel alleen de ochtendspits buiten het kortingstarief, maar toen verviel de (erg lange) avondspits en dus ook de zomermaanden! Klantvriendelijk vind ik t niet… 

De dalurenkaart is zoals de naam al zegt bedoeld voor de daluren.  

Reputatie 7
Badge

Dit is toch oud nieuws. Iedereen met een VDU heeft daar destijds bericht over gehad.

Avondspitsen zijn er niet meer. In de daluren is het vaak wat drukker.... en op zaterdagochtend. De abonnementsvoorwaarden zijn nog hetzelfde als voor de coronatijd.

Als je kijkt op de ov-monitor van Translink die zie je dat er op werkdagen nog steeds wel forse spitsen zijn, zowel in de ochtend als in de middag. Dat dat niet zo lijkt heeft vermoed ik ook te maken met hoe de materieelinzet wordt gepland. 

Reputatie 7
Badge +3

Het was goed gebruik van de NS om houders van een dalurenkaart in juli en augustus de hele dag korting te geven, maar dat is niet meer… de NS heeft dalurenkaart stap-voor-stap uitgekleed: nog niet zo lang geleden viel alleen de ochtendspits buiten het kortingstarief, maar toen verviel de (erg lange) avondspits en dus ook de zomermaanden! Klantvriendelijk vind ik t niet… 

Met dalurenkaart was er nooit de hele dag korting in juli en augustus en korting in de middagspits. Mogelijk ben je in de war met het voordeeluren-abonnement. Die gaf tot 1-1-2021 korting in de middagspits, de hele dag in juli/augustus, vrijdag na Hemelvaart en tussen kerst en Nieuwjaar. VDU is toen gelijk gesteld met dalvoordeel in prijs en voorwaarden en sinds 1-1-2022 is ook de naam van VDU gewijzigd in Dal voordeel.

Reageer