beantwoord

dalurenkorting na overstappen

  • 16 May 2023
  • 3 reacties
  • 218 Bekeken

afgelopen donderdag 11 mei reisde ik van den haag naar den helder, ik moest overstappen op sloterdijk, ik arriveerde om 18.34 en vertrok om 18.45 conform de dienstregeling. Ik vroeg mij af waarom ik op het laatste traject niet in aanmerking kom voor de dalurenkorting??

icon

Beste antwoord door mrfreeze 16 May 2023, 12:13

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Hoi harryvanderweijde,

Als er minder dan 35 minuten tussen uit- en inchecken zit, wordt het gezien als overstap en blijft het vorige tarief gelden. Dit geldt ook andersom, als je vóór de spits incheckt en tijdens de spits overstapt, blijf je met korting reizen.

Soms kan het lonen om voor het deel in de spits een andere OV-chipkaart te gebruiken of een apart ticket te kopen. Vanaf Den Haag scheelt het vrijwel niks. Vol tarief Den Haag Centraal - Sloterdijk is € 12,80. Met korting van Sloterdijk naar Den Helder is € 9,66. Dat is totaal € 22,46 tegenover € 22,80 voor een vol tarief reis van Den Haag Centraal naar Den Helder.

Zie ook https://nieuws.ns.nl/van-rit-van-reis/ en https://www.ns.nl/reisinformatie/reizen-met-ov-chipkaart/veelgestelde-vragen-rit-naar-reis.html

Reputatie 7
Badge +2

Als je op saldo reist en bent overgestapt via de poortjes ga je met een check-in in de spits over op spitstarief. Voor de wissel van perron die u maakte staat niet voor niks aangegeven dat je via perron 11/12 moet overstappen zodat je niet door de poortjes komt.

Reputatie 7
Badge +3

Als je op saldo reist en bent overgestapt via de poortjes ga je met een check-in in de spits over op spitstarief. Voor de wissel van perron die u maakte staat niet voor niks aangegeven dat je via perron 11/12 moet overstappen zodat je niet door de poortjes komt.

Hij is de reis juist in de spits begonnen en dacht door uit- en inchecken buiten de spits met korting te kunnen reizen.

Overigens geldt zo'n nieuw tarief bij reizen op saldo alleen bij wisselen van vervoerder. Dat is hier niet van toepassing.

Reageer