Skip to main content

Ik heb een dalvrij abonnement maar nu moet mijn ov chipkaart vervangen worden wegens onleesbaar geworden van de kaart (foto en gegevens).
 

In de tussentijd moet ik gewoon reizen. Kan ik deze kosten bij NS declareren aangezien mijn oude kaart automatisch wordt geblokkeerd en het een aantal dagen duurt voor mijn ov-chipkaart binnen is? 

Hoi thijsjuuuh en welkom bij de NS Community!

Ik raad je aan om even contact op te nemen met de klantenservice. Zij kunnen voor jou tickets aanmaken met dezelfde geldigheid als het abonnement zodat je geen extra kosten hoeft te maken. Als je al wel tickets hebt gekocht, kun je dit ook terugvragen bij de klantenservice of dit formulier invullen.


Ik zou dan Dal Vrij bestellen op een nieuwe kaart, dat kost dan € 7,50 i.p.v. de € 11,00 voor een duplicaat. https://www.ns.nl/nsflex/webshop#/abonnement/dal-vrij (let op, webshop is gesloten van 9 juni 12:00 t/m 2 juni). De ingangsdatum is dan 7 dagen na de besteldatum.

Zodra Dal Vrij op je nieuwe kaart ingegaan is beëindig je het op je versleten kaart via https://www.ns.nl/nsflex/webshop#/online-beeindigen en kan je eventueel de kaat blokkeren (zonder vervanging) via OV-chikaart. Je abonnement op de oude kaart omzetten naar Flex Basis kan ook, want zolang je die niet gebruikt krijg je daarvan ook geen facturen (meldingen) meer.

De oude kaart kan je dan als reserve houden.


Reageer