Hallo NS. Ik heb vanmiddag met de NS telefonische helpdesk al contact gehad over dit verhaal, de medewerker adviseerde mij om een klacht in te dienen. Ik kan nergens een route daarvoor vinden (X en Facebook doe ik niet), in de website maak ik rondjes die me niet helpen. Dus maar hier.
Goed. Het verhaal: ik heb al 10+ jaar een DalVrij abonnement. Afgelopen februari zag ik dat de factuur opeens een stuk lager was, ipv 119 euro nu 54,55. Heel leuk — maar hoezo dan… Bij nakijken op MijnNS bleek dat het ging om een 65+ prijs.
Maar ik ben al bijna een jaar 65+-er, dus ik vraag mij af hoe het kan dat die prijs nu pas is ingegaan. Uw collega aan de telefoon vertelde mij dat NS ervan uitgaat dat ik zelf moet melden dat ik in aanmerking kom voor een 65+ abonnementsprijs.
Mijn punt(en): ik heb van NS nooit enige informatie ontvangen over afwijkende abonnementsprijzen voor 65+-ers. Hoe moet ik dan weten dat ik me daarvoor moet aanmelden? Is het niet billijk dat NS even vóór het bereiken van die mooie leeftijd hierover een berichtje stuurt? NS weet immers mijn geboortedatum, een geautomatiseerd bericht zou volstaan. Of NS kan automatisch de korting toepassen, nog netter en scheelt weer gedoe.
Alles bij elkaar gaat het om 10 maanden misgelopen korting. Dat is een boel! Ik zie graag jullie reactie met concrete informatie over verdere afhandeling.
Vriendelijke groeten, Jip
(ps: telefonisch al geprobeerd, X en Facebook heb ik niet, de chat is een robot, die weet het ook niet.