Declaratie reistransacties | NS Community
beantwoord

Declaratie reistransacties

  • 22 September 2022
  • 3 reacties
  • 155 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 1 reactie

Beste community,

 

Als je een selectie hebt gemaakt van de reizen die je wilt declareren dan eindigt deze met een Totaal BIJ en een Totaal AF. Wat het verschil? En welk bedrag moet ik declareren, want er zit bij mij 200 euro verschil in?

icon

Beste antwoord door Tochjo 22 September 2022, 12:18

Bekijk origineel

3 reacties

Badge +3

Totaal af zijn de kosten die u hebt betaald, dus die moet u declareren.

Bevat uw selectie ook oplaadtransacties? Dat zijn de bijschrijvingen. Om een overzicht te krijgen zonder bijschrijvingen, kunt u die beter niet selecteren, maar alleen de gemaakte reizen.

Dank, duidelijk. Maar hoe kan het verschil zo groot zijn? Ik heb toch niet voor 200 euro extra geladen dan uitgegeven? Of worden deze dan dubbel meegeteld als je ze selecteert?

Daar durf ik helaas geen antwoord op te geven ESHAV. Ik heb ook even bij mijn account een declaratieformulier uitgedraaid, maar ik werk al enige tijd met een NS Flex abonnement en heb dus geen bedrag onder ‘totaal BIJ’. Je kunt het beste zelf het formulier even controleren.

Wat ik wel kan aangeven is dat er in jouw geval enkel treinreizen bij de NS worden getoond, gezien je nog reist met saldo. Reizen met de bus, tram of metro of met andere vervoerders worden niet getoond. Als je altijd bij de NS een laadtransactie uitvoert maar ook bij andere vervoerders reizen maakt, kan het zijn dat je via de declaratie in het NS account dus een veel hoger bedrag hebt voor laadtransacties dan wat je bij de NS betaalt aan gemaakte reizen.

Reageer