beantwoord

Declareren terwijl je een abonnement hebt

  • 4 October 2023
  • 2 reacties
  • 240 Bekeken

Hai,

 

Ik heb sinds kort een NS Altijd Vrij abonnement (overigens echt mega duur, please maak het ov goedkoper!). Nu staat er dus in mijn reishistorie geen specifieke bedragen meer bij de reizen die ik heb gemaakt sinds dat abonnement is ingegaan, omdat ik een vast bedrag betaal. Echter vraag ik me af of ik ergens wél die bedragen kan ophalen, want er zijn sommige reiskosten die ik kan declareren bij mijn werkgever. Ik zou het zonde vinden om dat niet te declareren. Mijn vraag dus: is het mogelijk om een overzicht te krijgen van de kosten die je maakt bij je abonnement? 

icon

Beste antwoord door Tochjo 4 October 2023, 13:46

Bekijk origineel

2 reacties

Badge +3

Nee, dat is niet mogelijk. U ziet alleen wat u per reis daadwerkelijk betaalt met uw abonnement, en bij Altijd Vrij is dat niets.

U kunt met uw werkgever bekijken of hij (een deel van) de abonnementskosten wil vergoeden. Of vergoeden wat de reis tegen vol tarief zou hebben gekost; die prijzen vindt u in de reisplanner. Of desnoods echt reizen tegen vol tarief, bijvoorbeeld met uw bankpas, en dat declareren; uw privé-reiskosten zullen allicht minder zijn dan de abonnementskosten van Altijd Vrij, dus dan bent u toch goedkoper uit.

Voor goedkoper reizen moet u buiten de spits reizen. Dal Vrij is een heel stuk goedkoper.

Ik heb sinds kort een NS Altijd Vrij abonnement (overigens echt mega duur, please maak het ov goedkoper!). Nu staat er dus in mijn reishistorie geen specifieke bedragen meer bij de reizen die ik heb gemaakt sinds dat abonnement is ingegaan, omdat ik een vast bedrag betaal. Echter vraag ik me af of ik ergens wél die bedragen kan ophalen, want er zijn sommige reiskosten die ik kan declareren bij mijn werkgever. 

Mijn werkgever eiste dat als ik een prive abonnement met afgekocht reisrecht had dat ik voor mijn declareerbare kosten op losse kaartjes moest reizen en niet op mijn abonnement.

Een kortingabonnenent mocht ik wel gebruiken maar dan kreeg ik alleen de kosten van het kaartje met korting vergoed en dus niet de volle prijs.

Ik zou eerst maar eens navragen wat het beleid bij uw werkgever is. Veel werkgevers willen zakelijke en prive reiskosten strikt gescheiden houden.

Reageer