beantwoord

Definitie van Daluren

  • 10 May 2023
  • 4 reacties
  • 5977 Bekeken

Wat is de juiste definitie van Daluren?

Het moment dat ik incheck?

Dus Daluren is doordeweeks vanaf 06:30 tot 09:00.

Als ik incheck voor 06:30 en reis tot 08:30 (uitcheck moment) is dit dan voor daluren tarief?

 

icon

Beste antwoord door Robert B 10 May 2023, 19:41

Bekijk origineel

4 reacties

Badge +3

Welkom bij de NS Community!

Dat klopt, bij inchecken in de daluren mag je tegen daltarief (korting of vrij reizen) doorreizen in de spits.

Er is daarbij een marge van 5 minuten in jouw voordeel, dus je mag tot 6:34:59 inchechen op daltarief en ook vanaf 8:55. Let op de tijd rechtsboven op het schermpje.

Bij een overstap (binnen 35 minuten) in de spits naar een andere treinvervoerder behoud je bij NS Flex het daltarief, bij reizen op saldo niet.

Voor de volledigheid: Bovenstaande is van toepassing als er gereisd wordt met een ov-chipkaart.

Met een e-ticket mag je niet in de spits-uren aanwezig zijn :)

Badge +3

Voor de volledigheid: Bovenstaande is van toepassing als er gereisd wordt met een ov-chipkaart.
Met een e-ticket mag je niet in de spits-uren aanwezig zijn :)

Oh ja, maar dat spreekt voor zich want met een e-ticket kan je niet in/uitchecken, alleen poortjes openen (als je die toevallig tegenkomt, en de meeste stations hebben die niet).

Semi off-topic maar uit interesse @Slidestops, wat doe jij met iemand die (aantoonbaar) samen/meereist op een e-ticket met iemand die (geldig) om 8:55 ingecheckt is en in een trein zit die om 8:57 vertrokken is en door jou gecontroleerd wordt om 8:59?

Ik neem aan een preek ‘foei, dat mag eigenlijk niet!’ 🤣 En ja, met een daluren e-ticket Vlissingen - Buitenpost en dan om 9:15 na Roosendaal gecontroleerd worden kom je ook niet weg.

Oh ja, maar dat spreekt voor zich want met een e-ticket kan je niet in/uitchecken, alleen poortjes openen (als je die toevallig tegenkomt, en de meeste stations hebben die niet).

Ja dat klopt en dat weten wij hier heel goed. Maar voor de gemiddelde “leek” is het inchecken. Je wil niet weten hoe vaak ik iemand met een e-ticket voor een paaltje zie staan :) 

 

Semi off-topic maar uit interesse @Slidestops, wat doe jij met iemand die (aantoonbaar) samen/meereist op een e-ticket met iemand die (geldig) om 8:55 ingecheckt is en in een trein zit die om 8:57 vertrokken is en door jou gecontroleerd wordt om 8:59?

Ik neem aan een preek ‘foei, dat mag eigenlijk niet!’ 🤣

De poortjes gaan open om 08.55, over het algemeen heb ik er niet zoveel problemen mee als de casus precies is kwa tijden zoals jij zegt. Komt in de praktijk weinig voor hoor, dergelijke situaties bij controle.

Reageer