beantwoord

Door vakantie onmogelijk om dalvrij te gebruike

  • 26 December 2022
  • 8 reacties
  • 266 Bekeken

Zojuist kom ik erachter dat ik niet op mijn normale tijdstip (6.23) de trein kan pakken vanwege de vakantiedienstregeling. Heeft iemand een idee of de NS deze mensen compenseert in de vorm van kosteloos reizen in de spits? Op deze manier koop je een maandelijks abonnement maar kan ik alsnog 21,20 per rit bijbetalen.
 

Dit kan toch eigenlijk niet?

icon

Beste antwoord door Sneltram 26 December 2022, 17:06

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 6
Badge

Welke verbinding gaat het om? Inchecken met daltarief kan nog tot met 06:34 uur. Over het algemeen wordt er volgende week ieder half uur gereden i.p.v. ieder kwartier. Als de trein van 6:23 niet rijdt, verwacht ik rond 6:38 een volgende trein. Als je dan uiterlijk om 06:34 op het station bent, kunt je met een dalabbonnement reizen. Je moet binnen 30 minuten na inchecken op reis zijn, dus met een incheck om 06:34 mag je uiterlijk de trein van 07:04 nemen. Ik hoop toch dat er zelfs in de vakantiedienstregeling tussen 06:23 en 07:04 nog wel een trein gaat.

Reputatie 7
Badge +4

Er is geen compensatie voor dit soort zaken en er zal zeker geen sprake zijn van kosteloos reizen in de spits. Als de dienstregeling verandert, levert dat geen vergoeding op.

Het is ook niet zo dat elk ongemak, hoe vervelend voor u ook, in de vorm van geld wordt gecompenseerd.

U kunt mogelijk gebruik maken van de mogelijkheid van voor 06.35 inchecken, en dan binnen een half uur een andere trein nemen. Gezien het feit dat uw trein is uitgevallen zal een conducteur er minder moeite mee hebben dat het wat later was dan een half uur na het inchecken. U moet dan wel voor 06.35 ingecheckt zijn, maar 21 euro bijbetalen is toch ook een flink bedrag dat u daarmee mogelijk kunt voorkomen.

Reputatie 7
Badge +3

Met flex kun je jouw abonnement wijzigen als je hem vanwege de vakantiedienstregeling niet kunt gebruiken. Er is geen compensatieregeling. Anderen hebben jou al tips gegeven hoe je wel nog gebruik kunt maken van jouw daluren abonnement.

Bedankt voor de reacties. Is dat zelf getest dat inchecken tot 6:34? Dus je hebt drie of vier minuten marge?:-)

Reputatie 6
Badge

Klopt: spits start bij een incheck vanaf 06:35:00 en duurt tot 08:54:59. Je krijgt dus 5 minuten marge van NS aan beide kanten. Geldt 's avonds ook. Avondspits start 16:05:00 en eindigt 18:24:59.

Reputatie 7
Badge +4

Ik check bijna altijd in net na 08.55 en pak daarna de trein van 08.59. Dan reist Bommel zonder verdere kosten. Het is een normale gang van zaken. Als u om 6.34 incheckt kan dan nog. Ik zou overigens de grens niet opzoeken. Om 6.35.00 betaalt u vol tarief, ook bij een seconde te laat. Het abonnement is dermate gunstig dat af en toe voor een rit betalen trouwens nog geen ramp is.

Nee dat klopt en soms pak ik bewust die 21 euro om maar niet twee uur in de file te staan. 
 

top van die info over marges! Dat is goed om te weten. 

Reputatie 6

Wel zuur dat je eerdere verbinding nu net uitvalt.

Reageer