downgraden NS Flex voor volgende maand | NS Community
beantwoord

downgraden NS Flex voor volgende maand

  • 21 May 2022
  • 4 reacties
  • 189 Bekeken

Het lukt mij niet om nu al mijn NS Flex abonnement te downgraden voor komende maand, ik krijg dan deze foutmelding:

Je mag NS flex maandelijks wijzigen. Je huidige contract loopt nog geen maand hierdoor is wijzigen op dit moment niet mogelijk. (WS-0026)

Nu ben ik benieuwd of ik, zodra ik het wijzig na de huidige contract periode, nog n keer moet betalen voor mijn huidige abonnement?

 

 

icon

Beste antwoord door Momo 21 May 2022, 14:48

Bekijk origineel

4 reacties

Badge +3

Het zou kunnen dat de nieuwe abonnementsmaand al wel in rekening wordt gebracht, maar u krijgt dat bedrag terug als u het abonnement meteen aan het begin van de nieuwe maand wijzigt.

Reputatie 7
Badge +3

Als u downgrade op de eerste dag dat het kan, zou als het goed is niet alvast een nieuwe maand in rekening gebracht worden.

Zo had ik een Flex Dalvoordeel met ingangsdatum van 1 december direct op 1 januari gewijzigd in Flex Basis. De nieuwe maandelijke factuur had als factuurdatum 2 januari en het factuurbedrag was €0 want intussen gratis Flex Basis. Het stond overigens als volgt op de factuur toen:

Dus in eerste instantie wel het abonnement berekend maar direct ook weer verrekend. 

Zou ik pas op 2 januari of later hebben gewijzigd naar Basis, zou ik wel eerst moeten betalen om dan later weer een restitutie te krijgen van de resterende dagen van de abonnementsmaand. 

Reputatie 7
Badge +4

Ik heb ook ooit een abonnement omgezet naar Basis en deed dat na de maand een minuut na middernacht. Het oude abonnement is niet in rekening gebracht. Of het beleid is, is me niet precies bekend en ook niet hoe lang je het nog zo kunt doen.

Ben eigenlijk wel benieuwd hoeveel tijd je daarvoor hebt. NS zal dit wellicht niet willen communiceren. ;-)

Wat @Tochjo  terecht stelt, komt boekhoudkundig natuurlijk op hetzelfde neer. Er zullen mensen zijn die eerst afschrijven en dan terugkrijgen minder prettig vinden. Dan is de truc van meteen na de maand opzeggen een optie om afschrijving te voorkomen. @Leonardu kan dit proberen.

Reputatie 7
Badge +3

Ben eigenlijk wel benieuwd hoeveel tijd je daarvoor hebt. NS zal dit wellicht niet willen communiceren. ;-)

Even gecheckt, de mail dat de factuur klaar stond kreeg ik 2 januari om 2:30 uur, dus niet lang na middernacht. Je zult dus 1 dag de tijd hebben om te wijzigen zonder dat je eerst een nieuwe factuur voor het oude abonnement krijgt. 

 

Reageer