dubbel abonnement | NS Community
beantwoord

dubbel abonnement

  • 16 January 2023
  • 4 reacties
  • 135 Bekeken

Onze dochter is na de zomervakantie in Zwolle naar school gegaan. Bus abonnement geregeld. Treinabonnement geregeld. Echter bij de trein ook bus aangevinkt. We hebben dus voor aug t/m dec dubbel voor de bus betaald. Hoe krijg ik dat geld terug?

icon

Beste antwoord door MoDe 16 January 2023, 14:46

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Begrijp ik goed dat ze een busabbonnement op dezelfde kaart heeft staan als een Flexabonnement? Dat gaat niet samen.

Het beste kun je telefonisch, via Twitter, Facebook of chat contact opnemen met NS klantenservice om bus-tram-metro op de flexkaart uit te laten zetten. Je voorkomt daarmee dubbele kosten. In de regel krijg je hiervoor geen geld terug. Geld terug zal hooguit coulance kunnen zijn, er is zelf gekozen om 2 abonnementen die niet samen op dezelfde kaart kunnen op 1 kaart te zetten.

Ze heeft haar NS trein abonnement en ik had perongeluk ook de bus aangeklikt. Maar ze heeft ook een Qbus abonnement dus ik heb 3 maanden dubbel betaald voor de bus. Ik kan haar busabonnement overleggen zodat u kunt zien dat wij dubbel hebben betaald. Ik wil graag weten of ik dat geld terug kan krijgen. Heeft u anders misschien een tel.nr. va de klantenservice 

Met vriendelijke groet Wout Rozema 

Reputatie 7
Badge +3

NS verkoopt geen busabonnementen. Ik begrijp ook niet zo goed wat u bedoelt met ‘ook de bus aangeklikt'. Bij het bestellen van een abonnement is die mogelijkheid er niet voor zover ik weet.

Wat wel zou kunnen is dat het busabonnement op de kaart niet aangesproken wordt, omdat het NS-abonnement voorrang krijgt. Dan betaalt u voor de busritten vol tarief, terwijl u ook voor een busabonnement betaalt.

Hoe-dan-ook, hier op deze community kunnen we dit niet oplossen. Wij zijn reizigers die andere reizigers helpen en kunnen uiteraard niet bij uw klantgegevens.

Het telefoonnummer van de klanteNService is 030-7515155. 24/7 bereikbaar.

Reputatie 7
Badge +3

NS klantenservice is telefonisch te bereiken via 030 751 51 55.

Dit is een reizigers-helpen-reizigerscommunity wij kunnen niet bij klantgegevens. Of je geld terug krijgt is aan de klantenservice. Kans is klein, je hebt zelf deze fout gemaakt en er 3 maanden niets mee gedaan. Begrijp ik uit jouw vraag om een telefoonnummer dat je de afgelopen 10 dagen geen contact hebt opgenomen met de klantenservice en beide abonnementen nog steeds op dezelfde kaart staan?

Reageer