Beste mensen,
Hierbij een toch wel unieke vraag met een dubbel abonnement die nog niet eerder in deze vorm is gesteld.
Ik heb een maand of 3 geleden gekozen om mijn abonnement (NS Flex Dal Voordeel) om te zetten naar het tijdelijke kortingstarief (eveneens NS Flex Dal Voordeel, maar nu voor 2,50 euro per maand). Scheelde toch weer een paar euro per maand (ik weet het, een beetje Hollandse gierigheid). Ik vroeg daarbij een nieuwe kaart aan omdat mijn kaart nogal wat slijtage had. Dat ging allemaal prima en mijn nieuwe kaart deed het gelijk zoals gebruikelijk. En in Mijn NS was gelijk alleen mijn nieuwe abonnement met tarief 2,50 per maand zichtbaar - en mijn oude abonnement was gelijk verdwenen. Mooi, dan is dat dus geregeld dacht ik: ik betaal nu 2,50 en heb één nieuw abonnement.
Maar toen kreeg ik gisteren weer een factuur van 5,60 euro uit het niets, alleen voor abonnementsgeld. Bij betere inspectie van de facturen blijkt dat ik al 3 maanden dubbel abonnementsgeld betaal, zowel voor NS Flex Dal Voordeel op de oude kaart als op de nieuwe kaart. Dat is nooit zichtbaar geweest in Mijn NS, daar staat alleen het abonnement van 2,50 euro zoals mijn bedoeling was.
Uiteindelijk heb ik vanochtend een uitgebreide chat gevoerd met NS en die konden blijkbaar nog wel mijn oude abonnement op mijn oude kaart vinden, wat voor mij in Mijn NS onvindbaar is. Ze hebben het abonnement gelijk uitgezet (prima, deel 1 van de oplossing). Ze schreven dat er waarschijnlijk technisch iets mis gegaan waardoor ik het niet kon zien in Mijn NS.
Dat er technisch iets mis is gegaan snap ik. Maar goed, ik heb gewoon altijd Mijn NS geraadpleegd en heb daar altijd maar 1 abonnement gezien en ik mag daar toch ook van uitgaan lijkt mij. Sterker, als je een abonnement wil opzeggen verwijst NS op de site letterlijk naar dit portal.
En een fout kan natuurlijk gebeuren, maar NS schrijft dat ik niks kan terugkrijgen van het teveel betaalde abonnementsgeld wat tot vandaag betaald is, zonder duidelijke redenen (veel mensen hebben meerdere abonnementen schreven ze). Hoe kan ik (het liefst op een nette manier zonder storneren) mijn teveel betaalde geld terugkrijgen?
(eventueel heb ik de chatlogs trouwens, deze kan ik gecensureerd publiceren als dit toegestaan is)