Dubbele Abonemmentskosten ? | NS Community
beantwoord

Dubbele Abonemmentskosten ?

  • 21 October 2022
  • 3 reacties
  • 144 Bekeken

Reputatie 2

Hoi allen,

iets raars:

In mijn facturen is de laatste van september 2022

bij mijn producten staat Ingangsdatum 21-10-2022 terwijl ik mijn abbo als meerdere jaren heb

volgende factuur zou november 2022 zijn

en er worden dubbele abonnementskosten gevraagd (81,60 ipv 40,80)

Kan ik deze maand nog een factuur verwarchten of moet ik in november gewoon dubbel betalen ?

Groet Ulrich

 

Dit hoord bij NS Flex maar daar kon ik niet opslaan

icon

Beste antwoord door Robert B 21 October 2022, 19:10

Bekijk origineel

3 reacties

Badge +3

Ik vermoed zomaar dat u vandaag uw abonnement gewijzigd hebt. De getoonde ingangsdatum is namelijk die van het huidige abonnement, dus de datum van laatste wijziging.

U baseert de dubbele abonnementskosten op het tellertje in Mijn NS en de app. Dat tellertje is al jaren stuk en toont regelmatig onjuiste informatie, in het bijzonder na een abonnementswissel. Negeer het tellertje; u krijgt nog altijd elke maand een factuur met daarop de juiste abonnementskosten, en de volgende factuur komt in oktober.

Badge +3

Je hebt blijkbaar per 21-10-2022 Weekend Vrij 1e klas plus dalkorting, dat kost € 40,80

Had je al Weekend Vrij, dan komt het misschien door toevoegen van de dalkorting of upgraden naar 1e klas.

Die € 81,60 klopt in ieder geval niet, zoals Tochjo al aangeeft. Er staat vaak ook een verkeerde datum bij voor een volgende factuur (bijv. 30 november).

Precies € 40,80 is wel iets om op te lettten, want dat zou betekenen dat je precies op je maandelijkse factuurdatum gewijzigd hebt? En je hebt het toch niet (per ongeluk) op een nieuwe kaart besteld?

Reputatie 2

Sorry dat ik nu pas antwoord maar ik was op vakantie. Inmiddels is alles goed, de bankafschrift was alsnog correct. 

Ik had trouwens niets gewijzigd

Reageer