Dubbele betaling

  • 9 June 2023
  • 5 reacties
  • 337 Bekeken

Ik maak maandelijks gebruik van de Arriva Brabant altijd vrij abonnement voor de bus en heb daarnaast een NS Flex abonnement voor de trein. In mijn NS factuur van afgelopen maand (mei) zijn kosten voor busreizen meegerekend. In de factuur van april was dat niet het geval. De factuur van Arriva is al betaald. Om dubbele betaling te voorkomen heb ik de betaling van de NS factuur van afgelopen maand geweigerd. Kunnen jullie de factuur hierop aanpassen, dan kan ik het geld alsnog overmaken.

 

Factuur NS en (betaalde) factuur Arriva: https://file.io/aOOnBvyX8WiH

 

 


5 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Dit is een reizigers-helpen-reizigerscommunity. Wij kunnen niet bij klantgegevens en jouw factuur niet aanpassen. Dat kan de klantenservice ook niet achteraf. Ik raad je aan om toch de factuur te betalen om incassokosten te voorkomen.

Flex kan niet altijd gecombineerd worden met abonnementen van andere vervoerders. Je kunt het beste het Arriva-abonnement op een andere kaart zetten of als het alleen om een bus abonnement gaat via NS klantenservice (telefonisch, via Twitter, Facebook of chat) BusTramMetro-gedeelte laten uitzetten. Je zou nog kunnen kijken of de klantenservice restitutie wilt geven uit coulance.

Ik heb zowel via mijn ov kaart als per bank betaald en dus is tweemaal geld afgeschreven. Wat kan ik doen, omdat ik dit niet kan terug vinden op de Website en er geen OV banknummer bij mijn afschriften staat alleen het station waar de betaling heeft plaatsgevonden 

Reputatie 7
Badge +3

Ik heb zowel via mijn ov kaart als per bank betaald en dus is tweemaal geld afgeschreven. Wat kan ik doen, omdat ik dit niet kan terug vinden op de Website en er geen OV banknummer bij mijn afschriften staat alleen het station waar de betaling heeft plaatsgevonden 

Heb je dan beide kaarten aangeboden? Je kunt jouw teveel betaalde geld via OV pay terug vragen.

Reputatie 7
Badge +3

Hoi Rigie,

Wat bedoel je precies? Als je met je OV-chipkaart op saldo reist, wordt er bij in- en uitchecken niks van je bankrekening afgeschreven, het bedrag gaat dan van het saldo op je OV-chipkaart af. Als je op rekening reist (NS Flex), dan wordt er geen saldo van je OV-chipkaart afgehaald, maar worden 1x per maand alle kosten van je bankrekening afgeschreven.

Hoi Rigie,

 

Misschien heeft u iets aan onderstaande info:

 

Onjuiste afschrijving? Zo krijgt u het geld terug

Heeft u ervaring met dit probleem? Dan kunt u het geld van de onjuiste afschrijving terugkrijgen. Bel hiervoor naar 0900-1433, dit is de klantenservice van OVpay. U kunt ook online doorgeven dat er onterecht geld van uw rekening is afgeschreven. Ga hiervoor naar uw reisoverzicht op OVpay.nl . Vul daar het NLOV-referentienummer in die u kunt zien bij het afschrift op uw bankrekening. Vul daarna het afgeschreven bedrag in. En tot slot de naam van hetzelfde station. Op deze manier past u de prijs van uw reis aan naar 0 euro. Na maximaal 7 dagen heeft u het geld weer op uw rekening.

Reageer