beantwoord

Dubbele Incheck?

  • 20 September 2023
  • 3 reacties
  • 171 Bekeken

Hoi allemaal,

Afgelopen weekend heb ik meegedaan aan de kilometerkampioen, nu krijg ik achteraf een factuur waarin ik €29,40 moet betalen (weekend vrij 1e klas was geldig). NS heeft deze reis achteraf berekend aangezien ik wel was ingecheckt op Schiphol.

 

Hoe kan ik om 3:35 inchecken en vervolgens om 10:14 nog een keer inchecken? (allebei natuurlijk bij NS paaltjes)

Dit lijkt mij een systeemfout aangezien ik op Leeuwarden moest uitchecken na de 2e incheck om vervolgens bij Arriva in te checken om zo door te kunnen naar Groningen.

 

Sidenote: tussen 3:02 - 3:19 en tussen 3:31 en 3:35 was ik uitgecheckt vanwege een bezoek aan Schiphol Plaza. Alles voor 3:02 en na 3:35 was ik aantoonbaar ingecheckt..

 

Ik hoor graag een reactie.

 

Groet,

Christian

icon

Beste antwoord door Robert B 20 September 2023, 19:46

Bekijk origineel

3 reacties

Badge +3

Hi Christian, leuke dag gehad? En natuurlijk https://www.youtube.com/watch?v=3aGIkOTF5ps al gezien van treinende buschauffeur Bart 🤣

Overduidelijk een systeemfout, want 2e klas klopt natuurlijk ook niet. Dit lijkt op een automatische Flex ‘correctie’. De reis van Leeuwarden naar Groningen ook (gecategoriseerd als Treinreizen), maar die klopt verder wel (geen kosten).

Bij Reishistorie in Mijn NS staat er bij automatische correctie (details van reis openklappen) er dan vaak ook geen vervoerder bij.

Neem vooral contact op met de Klantenservice als die € 29,40 op je factuur terecht komt.

Ik vermoed dat het komt door de 6-uur regel, want dat was wel een hele lange rit van Schiphol naar Leeuwarden zonder tussentijds uit- en inchecken (al was je netjes uitgecheckt op Schiphol, goed vertoeven daar ‘s nachts natuurlijk)

Bovendien zit er een ‘dagovergang’ in, want een NS dag loopt tot 04:00 maar dat zou niets moeten uitmaken met Weekend Vrij.

Hoi Robert,

 

Uiteraard een leuke dag gehad! Video van Bart (en Bart zelf) ook gezien. Het lijkt op een systeemfout ja, de reis in inderdaad lang want bij Kilometer Kampioen kwamen wij inderdaad niet buiten de poorten (meerdere deelnemers hebben deze reis gemaakt zonder buiten de poorten te gaan of over te stappen naar een andere vervoerder).

 

Ik zal morgen nog eens proberen contact op te nemen met de klantenservice want ik ben vandaag het contact met de klantenservice verloren.

 

Dankjewel voor de reactie!

Badge +3

Ah, nog een filmpje dan https://www.youtube.com/watch?v=M4YtpJ0bqbA (kort item vanaf 3:14)

Reageer