Dubbl abonnement na nieuwe kaart | NS Community
beantwoord

Dubbl abonnement na nieuwe kaart

  • 13 July 2022
  • 5 reacties
  • 182 Bekeken

Hallo,

Mijn oude OV met NS Flex altijd voordeel is vorige maand verlopen. Ik heb een nieuwe kaart aangevraagd en deze binnen gekregen. Nu zie ik alleen dat deze een ander nummer heeft, en in mijn NS zie ik bij beide kaarten het abonnement van 24,20 euro staan. Ook zie ik op mijn huidige kostenoverzicht van mijn nieuwe kaart abonnementskosten van 48,40 staan, dus 2x het altijd voordeel abonnement.

 

Ik vind dit heel apart dat dit dus blijkbaar niet vanzelf wordt overgezet en ik dubbel moet betalen voor 1 abonnement? Kan ik dit nog fixen of mijn geld terug krijgen oid?

icon

Beste antwoord door Thom 13 July 2022, 16:42

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +4

U moet even contact opnemen met Klantenservice en het wordt opgelost. Het is wel druk en er is wachttijd.

Reputatie 7
Badge +3

Dat je nieuwe kaart een ander nummer heeft is logisch, iedere kaart is uniek en heeft een eigen nummer. Dat de kosten dubbel staan in het kostenoverzicht is iets wat ook in andere situaties gebeurt, zoals rond het wijzigen van een abonnement, en daar moet je gewoon niet naar kijken. Het zou wel goed moeten staan op de maandelijkse factuur. Mocht het toch niet goed staan op de factuur, neem dan contact op met de klantenservice. 

Badge +3

Heb je een kaartvernieuwing van € 7,50 gedaan via OV-chipkaart, of gewoon een nieuw Altijd Voordeel genomen met een (gratis) nieuwe kaart?

In dat laatste geval wijzig je het product op de oude kaart naar Basis (geen kosten meer) en geef je aan de Klantenservice door dat je kaart toch echt verlopen is, dus NS Flex op die kaart administratief in zijn geheel verwijderd moet worden.

Wellicht krijg je ook nog geld terug voor de periode van je Altijd Vrij vanaf de datum dat de kaart verliep, want die was immers niet meer te gebruiken.

Reputatie 7
Badge +3

Als je een nieuwe kaart via kaartvernieuwing van NS hebt aangevraagd dan staat het oude abonnement automatisch op de nieuwe kaart en zal het oude abonnement vervallen zodra je de nieuwe kaart gebruikt. Gebeurt dit niet vanzelf dan kun je het beste telefonisch, via Twitter, Facebook of chat contact opnemen met NS klantenservice. Zij kunnen met jou meekijken, dat kunnen wij hier niet.

Reputatie 7
Badge +3

Bij kaartvernieuwing staat het abonnement inderdaad automatisch op de nieuwe kaart, maar ook nog op de oude kaart. Kaartvernieuwing zorgt er niet voor dat het abonnement opeens van de oude kaart is verwijderd, want dat zou je bij een automaat moeten doen. Zolang de oude kaart nog niet verlopen is kun je ook nog met de oude kaart reizen, zo heb ik nadat ik al een nieuwe kaart had ontvangen nog een paar weken gereisd met mijn oude kaart. Maar dat was toen nog wel een saldo abonnement en geen NS Flex en dus ook geen tellertje met verwachtte kosten. 

Reageer