beantwoord

E100

  • 1 September 2022
  • 4 reacties
  • 267 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 0 reacties

Hello, while trying to order a new OV chipkaart with a photo to activate NS Flex I have this problem: “Deze OV-chipkaart kan niet meer worden gebruikt voor NS Flex. Kies voor een gratis nieuwe OV-chipkaart. (E100)”. I’ve read to change name, just for it to be one-word, but it didn’t solve the problem. 

icon

Beste antwoord door mrfreeze 1 September 2022, 19:57

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +4

An OV-chipcard needs to be replaced after five years. There is a date at the lower right corner. When It is close to this date of after It, you do need a new card. 

Reputatie 7
Badge +3

Hi bbr,

This is a known error. There are many complaints about this error lately. You're ordering a new OV-chipcard, so the error message doesn't make any sense.

You should contact customer service directly by phone, chat, Facebook or Twitter. They probably can sort it out for you.

Hi bbr,

This is a known error. There are many complaints about this error lately. You're ordering a new OV-chipcard, so the error message doesn't make any sense.

You should contact customer service directly by phone, chat, Facebook or Twitter. They probably can sort it out for you.

Lijkt mij niet @mrfreeze 😊

Gewoon ff googlen ;)

Badge +3

Haha, whatever https://duckduckgo.com/?q=e100+error+ns+flex

Hoe dan ook, het gaat meestal mis met een nieuwe kaart waarbij de NS denkt dat je geboortedatum niet klopt of ontbreekt in hun systeem.

Bij E102 is dat in ieder geval ‘op te lossen’ door de kaart te bestellen terwijl je *niet* ingelogd bent?

 

Reageer