Skip to main content
Antwoord

eerder starten abonnement mogelijk

• January 12, 2025
  • 6 reacties
  • 124 Bekeken

Zojuist heb ik een weekend vrij abonnement afgesloten. Deze gaat 19 januari in. Ik heb de kaart zaterdag 18 januari al nodig. Is het daarom  mogelijk dat de ingangsdatum op 18 januari wordt gezet?

Beste antwoord door Daniël NS

Goedemiddag Rita HB. Met oog op je datum ga ik er van uit dat je dit op een nieuwe kaart besteld hebt? Het is dan niet mogelijk om dit te versnellen helaas. 

6 reacties

mrfreeze
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • January 12, 2025

Hoi Rita HB,

Nee, dat is helaas niet mogelijk. Als je een abonnement op een nieuwe kaart bestelt, is de ingangsdatum altijd minimaal 1 week vanaf moment van bestellen. Mocht je al een persoonlijke OV-chipkaart hebben, dan kun je wel een abonnement bestellen dat eerder ingaat.

Daniël NS
Moderator
  • Moderator
  • Antwoord
  • January 12, 2025

Goedemiddag Rita HB. Met oog op je datum ga ik er van uit dat je dit op een nieuwe kaart besteld hebt? Het is dan niet mogelijk om dit te versnellen helaas. 

Momo
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • January 12, 2025

Een abonnement eerder laten ingaan dan de vermelde ingangsdatum is niet mogelijk, ook niet als de meebestelde kaart eerder in huis is. Als je het had willen laten ingaan op 18 januari had je gister moeten bestellen. Bij een abonnement op een nieuwe kaart is de ingangsdatum altijd op zijn vroegst 7 dagen na bestellen. 

mrfreeze
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • January 12, 2025

Je zou eventueel kunnen proberen een losse persoonlijke OV-chipkaart te bestellen. Als je die voor zaterdag in huis hebt, kun je wel een abonnement bestellen dat direct ingaat. Je zou je dan voor het vandaag bestelde abonnement kunnen beroepen op het herroepingsrecht. Je betaalt dan wel € 7,50 voor de chipkaart.

Nu PostNL op zondag en maandag niet meer bezorgt, is een standaard ingangstermijn van een week niet logisch. Als ik op maandag een kaart bestel, waarom kan ik er dan wel voor kiezen dat het abonnement op maandag ingaat, maar niet op zondag, terwijl die kaart zaterdag al bezorgd moet worden?

Erryt NS
Moderator
  • Moderator
  • January 13, 2025

Ik zal je suggestie doorzetten, Jan.