beantwoord

eerste keer reizen met NSflex

  • 2 April 2024
  • 4 reacties
  • 81 Bekeken

Ik ga eind april met mijn zoon van 9 van Groningen naar Rotterdam, en ik heb voor ons beide een ov-kaart 

Mijn zoon reist nu (als het goed is) gratis en voor mijzelf hen ik een NSflex voor daluren.

Moet ik dan verder nog iets activeren of kan ik nu gewoon met korting reizen buiten de spits…

Moet ik eerst nog saldo oplaten... ik kom er via de sites niet erg uit

 

Ik reis normaal enkel met de bus, treinen is voor het eerst....

icon

Beste antwoord door Robert B 2 April 2024, 19:54

Bekijk origineel

4 reacties

Badge +3

Welkom bij de NS Community!

Bij reizen met NS Flex is nergens saldo nodig. Voor korting in de daluren telt het moment van inchecken.

Je zoon reist (Kids Vrij) altijd gratis met de trein (onder begeleiding van iemand van 12 jaar of ouder), maar die heeft voor bus/tram/metro wel saldo nodig.

Je zou kunnen kijken naar automatisch opladen, of online saldo bestellen via https://www.ov-chipkaart.nl/saldo-bestellen, en als je zoon een bankpas heeft kan hij die ook gebruiken voor bus/tram/metro.

Reputatie 7
Badge +3

Is het abonnement besteld op een al bestaande persoonlijke OV-chipkaart of is met bestellen van het abonnement de OV-chipkaart mee besteld? Wanneer het op een al bestaande kaart is besteld dient het abonnement nog wel geactiveerd te worden bij een automaat, dat staat dan ook in één van de mails die u als het goed is ontvangnen heeft. Wanneer de kaart meebesteld is met het abonnement dan is het al op de kaart geactiveerd en hoeft u niet meer langs een automaat. 

Reputatie 7
Badge +3

Heb je voor jouw zoon kidsvrij besteld en dit bij een automaat op zijn kaart gezet? Omdat hij in bus/tram/metro op saldo reist, is het handig om automatisch saldo opladen via ov-chipkaart.nl op zijn kaart te zetten. Je kunt het beste kiezen voor €10 zodat er nooit veel saldo opstaat, maar genoeg om te reizen.

Heb jij flex dal voordeel of dal voordeel op saldo? Bij flex reis je op rekening, bij op saldo kun je daar het beste automatisch saldo opladen aanzetten. Als je het abonnement en de kaart tegelijk hebt besteld, kun je er direct mee reizen. Heb je eerst een kaart besteld en pas later een abonnement dan moet je het abonnement nog activeren bij een ov-automaat.

Goede reis!

Reputatie 7
Badge +4

U reist met Dalvoordeel, en dat is verder prima, maar als u van Groningen naar Rotterdam reist, en in een weekend ook weer terug, dan is een maand Weekendvrij goedkoper dan twee enkeltjes. En dan kunt u niet alleen deze twee keer reizen, maar ook nog een aantal weekenden. Dat kost u €26,21 voor de eerste twee maanden. U kunt er eventueel voor € 3,40 extra nog Dalvoordeel bijnemen. Laat Weekendvrij ingaan op een zaterdag, dan heeft u vaak de eerste maand zelfs vijf weekenden dat u onbeperkt kunt reizen.

U heeft vrij reizen met Weekendvrij van vrijdag 18.30 tot maandagochtend 04.00/

Als u nu Dalvoordeel heeft en minder dan een maand, dan moet u even Klantenservice bellen om het te wijzigen..

Het is echt een stuk goedkoper en u kunt nog een aantal weekenden weg ook, zonder dat het extra geld kost. Weekendvrij geeft vaak ongedachte extra mogelijkheden. Het is belachelijk goedkoop en weinig mensen die voor het eerst reizen realiseren zich deze mogelijkheden.

 

https://www.ns.nl/abonnementen/weekend-vrij

Reageer